تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

وجود ۴۰ هزار مسکن خالی در اصفهان

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی خالی در کلانشهر اصفهان که معادل ۱۰ درصد خانه‌های خالی تهران است، تصریح کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد این واحد‌ها در مجموعه شهید کشوری و، ولی عصر بوده است.

کد خبر: ۱۰۱۰۶۲
۱۳:۴۹ - ۲۷ تير ۱۴۰۰

۴۰ هزار مسکن خالی در اصفهان

دیدارنیوز ـ علیرضا قاری‌قرآن در نشست عمران و آبادانی در کنگره استان اصفهان و توسعه ملی که روز پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ از طریق فضای مجازی برگزار شد اظهار کرد: در استان اصفهان براساس مطالعات وتحقیقات میدانی بعمل آمده بالغ بر ۱۴ هزار هکتار از اراضی شهری در زمره بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری قرار دارد که این میزان بیش از ۱۰ درصد کل بافت‌های فرسوده و ناکارآمد کشور را شامل می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: در دهه اخیر رویکرد بازآفرینی بافت فرسوده در وزارت راه و شهرسازی شکل گرفته و پس از اجرای طرح‌هایی مانند مسکن مهر، تمرکز بر روی بازآفرینی بافت میانی و حاشیه‌ای شهر‌ها بوده است.

وی در خصوص طرح بازآفرینی محله همت‌آباد گفت: حدود ۷۵ هکتار از بافت فرسوده اصفهان مربوط به این محله بوده که در طرح بازآفرینی آن تلاش می‌شود تا با ایجاد فضای مناسب، مردم برای ساخت و ساز و نوسازی خانه‌های خود تشویق شوند.

قاری‌قرآن سه ضلع اصلی طرح بازآفرینی شهری را مردم، بخش خصوصی و (دولت و شهرداری) دانست و بیان داشت: با اجرای این طرح، ساخت شهر‌ها جای خود را به ساخت کالبد شهری می‌دهد و کیفیت زندگی مردم در بافت‌های میانی و حاشیه‌ای بهبود می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: سهم کاربری‌ها در وضع موجود محله همت‌آباد به این گونه است که ۶۱ درصد مسکونی، ۲۹ درصد شبکه معابر با کیفیت پایین، ۱.۸ درصد آموزشی و چهار درصد تجاری است.
[yektanet.com]وی خاطرنشان کرد: این بافت سرانه فضای سبز یا درمانی ندارد در حالیکه با اجرای طرح بازآفرینی شهری برای این موارد بستر‌های لازم ایجاد می‌شود.

قاری‌قرآن با بیان اینکه در طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری، از زمین خود مردم استفاده می‌شود تا خدمات و مسکن مناسب برای آن‌ها فراهم شود، تصریح کرد: مهمترین اتفاق در اجرای این طرح، جلب اعتماد مردم است تا داشته‌های خود را برای ساخت و ساز قرار دهند. همچنین اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای جلب اعتماد مردم در طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری ضروری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین با اشاره به اینکه اصفهان باید پاسخگوی تمدن و میراثی که از سالیان دور به ویژه از یک هزار و ۴۰۰ سال پیش به عنوان نخستین دوره پایتختی دارد، باشد اذعان داشت: به همین دلیل ظرفیت واقعی جمعیت آن دو میلیون نفر نیست و افزایش آن کار شهر را دشوار می‌کند.

وی بر تغییر نگاه به شهرسازی تاکید کرد و گفت: وقتی برای طرح جامع شهری اصفهان برنامه‌ریزی شد باید کمربند و خطی به عنوان حریم و محدوده شهر در نظر گرفته شود و اجازه ندهیم که به راحتی چیزی به آن اضافه و کم کنند یا کنار آن مجموعه جدیدی درست و یا به شهر اضافه شود.

قاری‌قرآن با اشاره به حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی خالی در کلانشهر اصفهان که معادل ۱۰ درصد خانه‌های خالی تهران است، تصریح کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد این واحد‌ها در مجموعه شهید کشوری و، ولی عصر بوده چرا که قرار است آن‌ها آوردگاه یا کالای سرمایه‌ای باشند، اما الگوی سپاهان‌شهر نسبت به مجموعه شهیدکشوری بهتر جواب داده است.

برچسب ها: مسکن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی