تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

واکنش وزارت خارجه آمریکا به اظهارات اخیر عراقچی درباره مذاکرات

وزارت خارجه آمریکا به اظهارات اخیر معاون سیاسی وزیر خارجه ایران واکنش نشان داده و آن را تلاشی برای شانه خالی کردن از مسئولیت بن بست کنونی برشمرد.

کد خبر: ۱۰۰۹۵۱
۰۹:۱۰ - ۲۷ تير ۱۴۰۰

واکنش وزارت خارجه آمریکا به اظهارات اخیر عراقچی درباره مذاکرات

دیدارنیوز -  به نقل از شبکه خبری «الجزیره» قطر، وزارت امور خارجه آمریکا بامداد امروز (یک شنبه) مدعی شد که هدف از اظهارات اخیر «سید عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، شانه خالی کردن از مسئولیت در قبال بن بست کنونی در مسیر بازگشت احتمالی متقابل به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است.

این وزارتخانه ضمن تاکید بر این که آزادی شهروندان آمریکایی زندانی در ایران یک اولویت به شمار می آید، اعلام کرد که هنوز هیچ گونه توافقی در رابطه با آنها به دست نیامده با این حال واشنگتن آماده ادامه مذاکرات درباره این افراد طی دوره کنونی است.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه نیز بر آمادگی واشنگتن برای از سر گیری مذاکرات مربوط به پرونده هسته ای ایران در شهر وین، پایتخت اتریش با هدف پایبندی دوباره و متقابل دو طرف به برجام در صورت اتخاذ تصمیم لازم از سوی تهران تاکید کرد.

این وزارتخانه با بیان اینکه با وجود آمادگی آمریکا برای ادامه مذاکرات، طرف ایرانی خواهان زمان بیشتری برای تعامل با دوره انتقال قدرت شده، عنوان کرد: در جریان مذاکرات وین، گفت و گوهای غیر مستقیمی در رابطه با زندانیان انجام دادیم و تاخیر در از سرگیری آن  نیز کمکی نمی کند.

این در حالی است که معاون سیاسی وزیر خارجه ایران ساعاتی پیش در یک رشته پیام به زبان انگیسی در حساب کاربری خود در شبکه توییتر، نوشته بود: ما در یک دوره گذار هستیم چنان که یک انتقال دمکراتیک قدرت در پایتخت ما در حال انجام است؛ بدیهی است که گفت و گوهای وین باید منتظر دولت جدید ما بماند؛ این همان چیزی است که هر دموکراسی ایجاب می کند.

عراقچی در ادامه نیز تاکید کرده بود: آمریکا و بریتانیا باید این مسئله را درک کنند و ایجاد ارتباط یک مبادله انسانی – آماده برای اجرا – با برجام را متوقف سازند؛ گروگان نگه داشتن چنین مبادله ای به اهداف سیاسی باعث می شود به هیچ کدام دست نیافت؛ اگر آمریکا و بریتانیا بخش خود از توافق را انجام دهند، امکان دارد ۱۰ زندانی از همه اطراف فردا آزاد شوند.

منبع: شفقنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی