تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

خوزستان ۷۲ ساعت بعد از تنش

امروز ۷۲ ساعت از اعتراض‌های مردم خوزستان به بحران آب در شهرهایشان می‌گذرد. ماحصل این اعتراض‌ها تاکنون ورود ۳ هیأت مستقل از جانب دولت، رئیس قوه قضاییه و رئیس‌جمهور منتخب به ماجرا شده است. هر سه هیأت قرار است به‌صورت مستقل و مجزا روند اعتراض‌های مردم، خواسته آن‌ها و ریشه بروز نارضایتی آن‌ها را بررسی و نسخه‌ای برای اقناع مردم ناراضی تجویز کنند.

کد خبر: ۱۰۰۹۴۰
۰۹:۲۰ - ۲۷ تير ۱۴۰۰

خوزستان عد از تنش

دیدارنیوز ـ در کنار حضور همزمان ۳ هیأت وی‍ژه در شهر‌های درگیر خوزستان، کشته شدن یکی از معترضان در درگیری‌های جمعه‌شب نیز خبر دیگری است که لابه‌لای اخبار مربوط به اعتراض‌های خوزستان منتشر شده و تلخی اعتراض‌ها را دوچندان کرده است.

امید صبری‌پور، سرپرست فرمانداری شادگان در این‌باره به ایرنا، گفت: جمعه‌شب گذشته برخی از مردم شادگان در اعتراض به وضعیت تنش آبی ناشی از خشکسالی تجمع کرده بودند که افراد فرصت‌طلب و اغتشاشگر، یکی از این تجمع‌کنندگان را با ضرب گلوله از پا درآوردند.

وی افزود: در جریان این تجمع افرادی اغتشاشگر به قصد تحریک مردم اقدام به تیراندازی هوایی کرده که متأسفانه یکی از این تیر‌ها به فردی که در صحنه حضور داشت، اصابت کرد و منجر به فوت وی شد. صبری‌پور خبرداد که شناسایی افراد مسبب این حادثه در دستور کار نیرو‌های انتظامی و امنیتی قرار گرفته است. (شهرستان شادگان در ۷۰ کیلومتری جنوب اهواز واقع شده است.)

پرونده آب خوزستان روی میز سران قوا

اعتراض‌های مردم در برخی از شهر‌های خوزستان در حالی جمعه شب برای دومین بار متوالی ادامه یافت که عصر جمعه نشست ستاد مدیریت بحران استان خوزستان برای برون‌رفت استان از مشکلات ناشی از خشکسالی و تنش آبی برگزار شد.

در پایان نشست ستاد مدیریت بحران، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار خوزستان خبر داد که قرار است در کمیته‌ای با مسئولیت ستاد مدیریت بحران با همکاری رئیس مجمع نمایندگان خوزستان، نماینده رئیس مجلس و مدیران مربوطه، تا هفته آینده طرح جامعی آماده شود و در اختیار رئیس مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد تا با دعوت از استاندار و نمایندگان در جلسه سران ۳ قوه بررسی شود.

دولت نیز اعلام آمادگی کرده است مصوبات لازم در بحث خوزستان را در نشست امروز – یکشنبه – هیأت دولت طرح و بررسی کند.

از سوی دیگر ابراهیم رئیسی دیروز پس از دومین شب از بروز اعتراض‌های مردم خوزستان به بحران آب در این منطقه، در تماس تلفنی با نماینده، ولی فقیه و استاندار خوزستان پیگیر چرایی اعتراض‌های مردم خوزستان شد.

سیدابراهیم رئیسی دیروز در تماس‌های تلفنی جداگانه‌ای با سیدعبدالنبی موسوی‌فرد، نماینده، ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز و قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار خوزستان گفتگو کرد. در این تماس‌ها، رئیس‌جمهور منتخب در جریان آخرین مسائل و اوضاع این استان به‌ویژه موضوع خشکسالی و کم‌آبی قرار گرفت. درنهایت رئیسی تیم ویژه‌ای را مأمور بررسی مسائل بروز یافته کرد تا گزارشی از اعتراض‌های مردم را تهیه و به او ارائه دهند.

پیش از رئیسی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه تیم‌های جداگانه‌ای را برای بررسی اعتراض‌های مردم خوزستان راهی مناطق ناآرام کرده بودند.

منبع: همشهری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی