تیتر امروز

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین/ نیروهای روسی در راه ایران
آخرین گزارش‌ها از حادثه در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی

سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/ ادعای مقام آمریکایی و نگرانی پوتین/ نیروهای روسی در راه ایران

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و جستجو‌ها برای پیداکردن این هلی‌کوپتر که حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه نیز در آن بوده، ادامه...
«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت
«دیدارنیوز» در گفت‌وگو با آسیب‌شناس اجتماعی بررسی می‌کند:

«جوانی جمعیت ایران» از رویا تا واقعیت

عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی معتقد است تا زمانی که چالش‌های درمانی، آموزشی و رفاهی را حل نکنند نمی‌توان انتظار افزایش جمعیت داشت.
سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...
دیدار آنچه در مشهد اتفاق افتاد را بررسی می‌کند

سیل غارتگر اومد، از تو رودخانه گذشت ...

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت، مشهد، ساعت حدود دو بعدازظهر؛ باران شروع می‌شود، سیل می‌آید، ۹ نفر جان خود را از دست می‌دهند، اما مدیران شهری می‌گویند: آبگرفتگی بود نه سیل!.

۵۶۰ دختر و پسر در مراکز شبانه روزی بهزیستی تهران زندگی می کنند

مدیربهزیستی شهر تهران گفت: ۵۶۰ کودک در مراکز دولتی و غیردولتی به صورت شبانه روزی این شهر نگهداری می شوند.

کد خبر: ۱۰۰۶۱۱
۱۱:۰۳ - ۲۴ تير ۱۴۰۰

۵۶۰ دختر و پسر در مراکز شبانه روزی بهزیستی تهران زندگی می کنند

دیدارنیوز - مدیربهزیستی شهر تهران گفت: ۵۶۰ کودک در مراکز دولتی و غیردولتی به صورت شبانه روزی این شهر نگهداری می شوند.

سید سعید آرام اظهار داشت: این دختران و پسران در ۳۰ مرکز نگهداری شبانه روزی نگهداری می شوند از این تعداد مراکز سه مرکز دولتی و ۲۷ مرکز غیردولتی به صورت هیات امنایی و با کمک خیران اداره می شود.
وی افزود: از این ۲۷ مرکز غیر دولتی ۱۳ مرکز به پسران، ۱۲ مرکز به دختران و ۲ مرکز برای کودکان بین ۳ تا ۶ سال اختصاص دارد.

این مقام مسئول با اشاره به مراکز دولتی نگهداری دختران و پسران گفت: یک مرکز برای شیرخوارگان است که در آن ۹۸ نوزاد نگهداری می شود که این نوزادان بی سرپرست و یا بدسرپرست هستند در صورتی که مشکلی نداشته باشند و با حکم قضایی آنها را به خانواده ها برای فرزندخواندگی واگذار می کنیم.

وی ادامه داد: همچنین ۲ مرکز دولتی موقت نگهداری افراد بالای سه سال داریم که در این مرکز توسط مراجع قضایی نسبت به وضعیت آنها تعیین و تکلیف صورت می گیرد و در صورتی که خانواده ای نداشته و یا دارای خانواده بدسرپرست باشند به مراکز غیردولتی سپرده می شوند.

به گفته مدیربهزیستی شهر تهران، اکنون در این ۲ مرکز، ۲۶ پسر و ۴۰ دختر نگهداری می شوند.

وی با بیان اینکه دختران و پسران در مراکز غیر دولتی توانمندسازی می شوند گفت: این افراد ادامه تحصیل می دهند و با کسب مهارت های زندگی و حرفه آموزی می توانند مستقل زندگی کنند.

آرام اضافه کرد: در مراکز غیر دولتی خدماتی به این افراد از جمله آموزش های علمی، هنری، فرهنگی، حرفه آموزی، مشاوره و دوره های روانشناختی ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه مراکز غیر دولتی با همکاری خیران حمایت می شوند گفت: این مراکز با تامین امکانات اولیه و تجهیز مکان مناسب و به صورت میانگین با پذیرش ۱۵ نفر به صورت هیات امنایی و با کمک های خیران مدیریت می شوند و بهزیستی در قبال هر دختر و پسری که نگهداری می کنند یارانه و کمک هزینه های تحصیلی و ازدواج را فراهم می کند.

مدیربهزیستی شهر تهران گفت: در صورتی که دختران و یا پسران بعد از سن ۱۸ سالگی استقلال کسب کنند و قادر به اداره امور زندگی باشند می توانند از مراکز ترخیص شوند در غیر این صورت محدودیت سنی برای حضور در این مراکز وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: بهزیستی پل ارتباطی میان خیران و نیازمندان است و روز به روز شاهد هم افزایی بیشتر خیران در کمک رسانی و توانمندسازی به جامعه هدف هستیم.

منبع: ایرنا
برچسب ها: بهزیستی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی