تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مراسم اهدای نوبل ایرانی برگزار شد

مراسم داوری و انتخاب برندگان جایزه البرز ۱۴۰۰ با حضور هیات داوران این جایزه روز سه‌شنبه ۲۲ تیرماه برگزار شد.

کد خبر: ۱۰۰۵۵۷
۱۷:۰۷ - ۲۳ تير ۱۴۰۰

مراسم اهدای نوبل ایرانی

دیدارنیوز ـ مراسم داوری و انتخاب برندگان جایزه البرز ۱۴۰۰ با حضور هیات داوران روز سه‌شنبه، ۲۲ تیرماه انجام شد. این مراسم ادامه راه حسینعلی البرز است که در سال ۱۳۴۲ شمسی تمامی اموال خود را با تأسیس بنیاد البرز به منظور توسعه فرهنگ علم و دانش، حمایت از دانشمندان، مخترعان، دانشجویان و دانش‌آموزان برتر کشور وقف کرد تا برای رفاه زندگی انسانی و ارتقای حیثیت ایران در جامعه جهانی، عزت و افتخار کسب شود.

امسال شاهد اعمال تغییراتی در جایزه البرز بودیم که این موارد شامل طراحی ساختار دبیرخانه جایزه البرز از جمله «تشکیل شورای عالی سیاستگذاری جایزه البرز با حضور دانشمندان برگزیده دوره‌های قبلی»، «تشکیل دبیرخانه هیات انتخاب با حضور چهره‌های ماندگار علمی و پژوهشی از دانشگاه‌های سراسر کشور در رشته‌های مختلف»، «تشکیل دبیرخانه اجرایی با ماموریت پشتیبانی روابط عمومی و تشریفات»، «افزایش رقم نقدی جایزه البرز» و «الگو شدن جایزه البرز در چارچوب جهانی برای دیگر جایزه‌های علمی کشور» بوده است.

سال‌ها از عمر اقدامی که حسینعلی البرز آن را بنا نهاده، می‌گذرد و در این مدت، صد‌ها نفر از دانشمندان، پژوهشگران و نخبگان علمی و فرهنگی کشور، مورد تشویق و حمایت این بنیاد قرار گرفته‌اند.

در همین رابطه حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز اعلام کرد که خیلی از بزرگانی که در کشور ما هستند، برنده جایزه البرز بوده‌اند و برای مثال می‌توان به آیت‌الله آملی لاریجانی و رضا فرجی‌دانا و... اشاره کرد که جزو دانش‌آموزانی بوده‌اند که در دهه ۵۰ حائز دریافت جایزه البرز شده بودند.

برای امسال در بخش نفرات برتر در قسمت طلاب هفت نفر، دانشجویان علوم پزشکی ۱۰ نفر، دانشجویان سایر رشته‌ها ۳۰ نفر، مخترعان ۶ نفر و ۵ نفر در بخش دانشمندان که در مجموع ۵۹ نفر می‌شوند که جایزه البرز و نوبل ایرانی را دریافت می‌کنند.

لازم به ذکر است که این جایزه هر ساله و در دو بخش نخبگان و دانش‌آموزی به تفکیک برگزار می‌شود و برندگان نهایی جایزه البرز همزمان با برگزاری همایش ملی جایزه البرز در نیمه مردادماه سال جاری اعلام می‌شوند.

برچسب ها: علم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی