تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

هند برای بندر انحصاری ایران تعیین تکلیف کرد!

اولویت دولت هند تقویت جایگاه بندر چابهار از منظر تجاری و عملیاتی است در دهمین نشست مجازی کمیته مشترک همکاری‌های بندری و دریایی ایران و هند، مسائل مربوط به قرارداد هند در بندر چابهار بررسی و بر تسریع در ایفای تعهدات طرف هندی در قبال این بندر، تاکید شد.

کد خبر: ۱۰۰۴۷۳
۱۲:۳۳ - ۲۳ تير ۱۴۰۰

هند و  بندر انحصاری ایران

دیدارنیوز ـ پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، خبری باورنکردنی از دهمین نشست مجازی کمیته مشترک همکاری‌های بندری و دریایی بین جمهوری اسلامی ایران و دولت هند، منتشر کرد که نشان می‌دهد دولت روحانی عزم خود را برای تحمیل یک ترکمانچای جدید به سود دولت فاشیست هند جزم کرده است.

در این نشست مجازی سانجای باندوپایایا؛ معاون وزیر کشتیرانی هند در برابر سردرگمی عجیب سیاست خارجی کشور ضمن تأکید بر اهمیت تقویت مناسبات و همکاری‌های تجاری میان ۲ کشور به ویژه از طریق حمل و نقل دریایی و از طریق بندر چابهار، می‌گوید: تقویت جایگاه بندر چابهار از منظر تجاری و عملیاتی به عنوان یکی از اولویت‌های دولت هند است و این مهم را از طریق اقداماتی هم، چون برگزاری همایش بین المللی روز چابهار در هند، برگزاری جلسات کاری متعدد با شرکت‌های سازنده تجهیزات مورد نیاز بندر شهیدبهشتی چابهاربرای ساخت و تحویل و انجام مذاکره با خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا و مدنظر قرار گرفته است.

این نشان می‌دهد که دولت روحانی به تصمیم‌های کلان نظام بی توجه بوده و همچنان به توسعه فعالیت با هندی‌ها مشغول است.

بندر چابهار، بندری انحصاری برای هند و ناتو است تا بتوانند از ذخایر میلیارد‌ها تنی معدنی افغانستان استفاده کرده و آنرا از طریق خاک ایران به دریا منتقل کنند. ضمن اینکه باعث دسترسی هند به بازار آسیای مرکزی هم می‌شود.

دولت حسن روحانی در یک ضدیت آشکار با منافع ملی، با پشت کردن به منافع مشترک با چین، به جای همکاری با پکن مانند آنچه پاکستان در بندر گوادر انجام داده است، چابهار را از ۸ سال پیش به هندی‌ها سپرد و آمریکا هم در یک نمایش روشن؛ این بندر را از تحریم معاف کرد تا بتواند اولویت‌های اقتصادی ناتو و دهلی نو را پیگیری کند.

دولت حسن روحانی در قبال این خاصه خرجی از جیب منافع ملی، چیزی از هند و آمریکا دریافت نکرده است.

منبع: تحریریه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی