تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

حدادی: انتخاب استاندارانی کارآمد از اولویت‌های وزارت کشور دولت سیزدهم باشد

یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وزیر کشور، استانداران، فرماندارن و بخشداران در خط مقدم خدمت رسانی به مردم بوده و باید از ویژگی های خاصی برای پیشرد اهداف این وزارتخانه که نقشی اثرگذار دارد، برخوردار باشند.

کد خبر: ۱۰۰۳۹۲
۰۸:۴۶ - ۲۳ تير ۱۴۰۰

حدادی: انتخاب استاندارانی کارآمد از اولویت‌های وزارت کشور دولت سیزدهم باشد

دیدارنیوز - علی حدادی درباره اولویت‌هایی که باید در وزارت کشور دولت آتی دنبال شود، بیان کرد: وزارت کشور به عنوان یک وزارتخانه مادر به شمار می رود و از نگاه های مختلف در سطح جامعه تاثیرگذار است. در سطح کشور هر کدام از وزارتخانه ها یک نماینده یا یک مدیرکل در هر استانی دارند که وظایفی را برعهده دارند اما وزارت کشور هماهنگ کننده تمام دستگاه های اجرایی است.

وی در ادامه اظهار کرد: به عبارت دیگر وزارت کشور مسئولیت هماهنگی و پیگیری ماموریت های دولت را در سطح هر استان از طریق استانداری، فرمانداری و بخشداری به عهده دارد. از سوی دیگر وزارت کشور هم مسئولیت امنیت داخلی را عهده دار است هم در بخش عمرانی اثر گذار است.
نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینکه وزارت کشور اثرگذاری لازم را نداشته باشد قابل قبول نیست. به عنوان مثال نگاه به تولید داخل زمانی محقق می شود که استان های ما فعال بوده و استانداران ما نیروهایی قوی و کارآمد باشند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه تاکید کرد: یکی از اولویت های وزارت کشور در دولت آینده باید انتخاب استاندارانی کارآمد باشد، زمانی که استانداران افرادی کارآمد باشند شاهد فعالیت و تکاپو در سطح استان ها برای تحقق اهداف ملی خواهیم بود. وزیر پیشنهادی نیز باید فردی باشد که مشکلات کف جامعه را درک کرده و در کنار مردم برای حل مشکلات آنان گام بردارد.

حدادی در پایان افزود: وزارت کشور در بخش های مختلف نظیر انتخابات اثرگذار است، فلذا وزیر منتخب باید از ویژگی های خاصی نظیر روحیه انقلابی و جهادی، شجاعت در تصمیم گیری، درک مشکلات مردم، تعهد و تخصص برخوردار باشد. وزیر کشور، استانداران، فرماندارن و بخشداران در خط مقدم خدمت رسانی به مردم قرار دارند و ان‌شاءالله وزیری متخصص و کارآمد از سوی دولت انقلابی به مجلس معرفی خواهد شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: دولت سیزدهم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی