تیتر امروز

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است
ابوالقاسم جراره در گفت‌وگو با «دیدارنیوز»:

فصل ساماندهی قوانین فرار رسیده است

یکی از نامزدها دوره دوادزهم مجلس شورای اسلامی معتقد است که با توجه به انباشت قوانین، در دوره بعدی نمایندگان باید آنها را ساماندهی کنند.
رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است
بررسی اعتراضات ضد اسرائیلی دانشگاه‌های آمریکا در گفت‌وگو با یک کارشناس بین‌الملل

رحمن قهرمان پور: دانشگاه نقش مهمی در جهت‌دهی افکار عمومی آمریکا دارند/ طولانی شدن جنگ غزه یکی از دلایل اعتراضات در آمریکا است

تظاهرات دانشجویان و اساتید چندین دانشگاه در سراسر آمریکا در اعتراض به جنایات اسرائیل علیه مردم غزه، بهانه گفت‌وگوی دیدارنیوز با رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل بین‌الملل بود.

طالبان: تصمیم اردوغان برای حفاظت نظامی از فرودگاه کابل غیرعاقلانه است

گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای حضور نیروهای ترکیه در خاک این کشور برای حفاظت از فرودگاه کابل را غیرعاقلانه و نقض حاکمیت خود دانست و گفت که با این نیروها بر اساس فتوای جهاد برخورد خواهد کرد.

کد خبر: ۱۰۰۳۵۰
۱۶:۳۱ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

اردوغان طالبان فرودگاه کابل

دیدارنیوز: گروه طالبان با صدور بیانیه‌ای نسبت به احتمال حضور نیروهای ترکیه برای حفاظت از فرودگاه کابل واکنش نشان داد. این گروه در بیانیه خود اعلام کرده است: «تصمیم رهبری ترکیه ناعاقلانه، نقض حاکمیت و تمامیت ارضی ما و مغایر منافع ملی ماست. امارت اسلامی افغانستان این تصمیم نکوهیده و شرم آور را قویا محکوم میکند چرا که مشکلاتی میان ملت‌های ترکیه و افغانستان ایجاد خواهد کرد.»

طالبان تاکید کرده است که در صورت حضور نیرو‌های ترکیه در خاک افغانستان با آن‌ها بر پایه فتوای جهاد برخورد خواهد کرد. همان فتوایی که در طول ۲۰ سال گذشته جنگ با نیرو‌های آمریکایی بر مبنای آن انجام شده است.

پس از خروج نیروهایی آمریکایی از افغانستانی خبرهایی مبنی بر حضور نیروهای ترکیه برای حفاظت از فرودگاه کابل در رسانه‌ها منتشر شده است.

به گزارش این منابع ترکیه اعلام کرده است که در صورت تامین شرایط لازم از جمله حمایت مالی و لجستیکی می‌تواند حفاظت از این فرودگاه را بر عهده بگیرد. 

در طول سال‌های اخیر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به انجام ماموریت‌های برون مرزی توسط ارتش این کشور تمایل نشان داده است. مداخلات ترکیه در خاک سوریه و نیز حضور نیروهای نظامی این کشور در لیبی از جمله این مداخلات است. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی