تیتر امروز

بچه‌ها! نخندین!
افاضات اضافه

بچه‌ها! نخندین!

عوام‌الملک در هفته‌ای که گذشت از حمایت مردم و خواص از یک طرح جدید نوشته و ترانه‌ای هم به گوشش رسیده که می‌گفت: "بچه‌ها! نخندین!"

دکتر عبدالله برای مذاکره با طالبان به دوحه می‌رود

منابع خبری ساعاتی پیش خبر دادند که دکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان روز جمعه در راس یک هیئت بلندپایه برای مذاکره با طالبان به دوحه قطر خواهد رفت.

کد خبر: ۱۰۰۳۴۶
۱۶:۱۹ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

دکتر عبدالله طالبان مذاکرات صلح افغانستان

دیدارنیوز: منابع خبری ساعاتی قبل از سفر دکتر عبدالله عبدالله رئیسی شورای عالی مصالحه افغانستان به دوحه قطر برای مذاکره با این گروه خبر دادند. 

سفر دکتر عبدالله در شرایطی صورت می‌گیرد جنگ در مناطق مختلف افغانستان ادامه دارد و طالبان در بیشتر مناطق در حال پیشروی هستند و در هفته‌های گذشته ولسوالی‌های متعددی سقوط کرده و به دست طالبان افتاده است. گروه طالبان البته اعلام کرده است که قصد ورود به شهرهای بزرگ این کشور را ندارند.

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان امروز در یک نشست خبری اعلام کرد که به زودی گفتگوهای بین‌الافغانی وارد مرحله جدی و سرنوشت سازی خواهد شد. 

هفته گذشته، «شهاب الدین دلاور» از اعضای ارشد دفتر سیاسی طالبان در دوحه، خاطرنشان کرد: طرح ۹۰ روزه طالبان که برای اجتناب از جنگ افغانستان پیشنهاد شده بود، ماه‌ها از سوی «عبدالله عبدالله» خوانده نشده بود.


بیشتر بخوانید: طرح وحشتناک طالبان برای دختران مجرد بالای ۱۵ سال!


این عضو ارشد طالبان گفت که «هنگامی که دکتر عبدالله را دیدم و پرسیدم، طرح ما برای شما رسید؟ او گفت که طرح را دریافت کرده، ولی هنوز نخوانده است».

وزیر خارجه قطر هم چندی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که هنوز هیچ پیشرفتی در مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و گروه طالبان در قطر حاصل نشده است. 

عبدالله عبدالله از مهم‌ترین چهره‌های سیاسی افغانستان است. او که در دو انتخابات رقیب اشرف غنی احمد زی بود در نهایت و در روندی که بسیاری از حامیان او متقلبانه می‌خواندند، به سمت ریاست جمهوری دست نیافت اما بین او و اشرف غنی عملا نوعی تقسیم قدرت در اداره افغانستان وجود دارد. 

دکتر عبدالله از همرزمان احمد شاه مسعود بوده و سخنگوی دولت مرحوم برهان الدین ربانی در زمان جنگ با طالبان بود.

سفر  این چهره سیاسی بسیار متنفذ می‌تواند نشانه از جدیت دولت افغانستان در مذاکرات و البته وخامت اوضاع در افغانستان باشد. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی