تیتر امروز

رستوران بزنیم؟!
بازار کار و آینده رستوران داری

رستوران بزنیم؟!

در هر قسمت از پریسکوپ ۲ مهمان داریم که یکی علاقه‌مند و دیگری متخصص در یک مسیر شغلی است که در قالب گفت‌وگو آینده آن حرفه را به چالش می‌کشیم.

سالاری: القای مرگ اصلاحات، غیرواقع بینانه و رویاپردازی است

رئیس شورای مرکزی حزب همبستگی ایران اسلامی با توجه به برخی زمزمه ها در مورد مرگ یا پایان اصلاحات پس از انتخابات 28 خرداد، گفت: شکست در انتخابات نه برای اصلاحات و نه هیچ جریان سیاسی دیگری نقطه پایان تلقی نمی شود.

کد خبر: ۱۰۰۲۸۴
۱۲:۴۲ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

سالاری: القای مرگ اصلاحات، غیرواقع بینانه و رویاپردازی است

دیدارنیوز - محمد سالاری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: شکست در انتخابات چه تحمیلی باشد و چه از طریق فرآیند دموکراتیک و در یک انتخابات رقابتی صورت بگیرد، نه برای اصلاحات و نه هیچ جریان سیاسی دیگری نقطه پایان تلقی نمی شود، همچنان که هر دو جریان سیاسی کشور بارها چنین رخدادی را در سال های گذشته تجربه کرده اند.

وی القای مرگ اصلاحات توسط برخی جریانات تندرو را غیرواقع بینانه و رویاپردازی دانست و افزود: کسانی که با نگاه حذفی به دنبال رسیدن به قدرت و اداره کشور هستند سال هاست که در آرزوی حذف دیگر جریان های سیاسی کشور که مورد اقبال مردم هستند به سر می برند و طبیعی است که اصلاحات و جریان اعتدال گرا که به مطالبات اکثریت مردم نزدیک تر هستند، در تیررس اقدامات انحصارطلبان قرار داشته باشند.
 
این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه کسانی که از مرگ اصلاحات در کشور سخن می گویند در حال تزریق یاس و ناامیدی درکشور هستند اظهار داشت: تا زمانی که جامعه ایرانی یک جامعه زنده، پویا، مطالبه گر و به دنبال بهبود شرایط است، اندیشه اصلاح طلبی در میان مردم زنده خواهد بود حتی اگر در یک محدوده زمانی و به دلیل ایجاد محدودیت ها یا اشتباهات اصلاح طلبان، بین مردم و این جریان سیاسی فاصله ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه جریان اصلاحات قدرت محور نبوده و نیست، ادامه داد: مردم بزرگترین نقطه اتکا و قدرت اصلی اصلاح طلبان هستند. ضمن اینکه قدرت در اندیشه اصلاح طلبی وسیله ای برای تحقق مطالبات مردم و بستری برای تلاش مضاعف درجهت توسعه و آبادانی کشور است و زمانی ارزشمند است که بتوان از طریق قانونی، اخلاقمدارانه و با خواست و اراده مردم بدان دست یافت.
این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه شکست اصلاح طلبان در انتخابات به دلیل اعمال محدودیت ها، عملکرد دولت روحانی و همچنین فاصله گرفتن از مردم بود، افزود: کنار رفتن و شاید به تعبیر درست تر، کنار گذاشته شدن اصلاحات از قدرت اندکی که در اختیارشان بود، فرصتی است برای بازسازی گفتمانی و بازگشت به مردم برای جلب اعتماد عمومی از طریق گفتگوی شفاف و صادقانه جهت بیان دیدگاه ها و همچنین پرچمداری مطالبات جامعه که باید آن را مغتنم شمرد.

سالاری در پایان تاکید کرد: همانگونه که حضور در قدرت تحت هر شرایطی با اندیشه اصلاح طلبی منافات دارد، نفی مطلق حضور در  انتخابات و واگذاری کامل اداره کشور به جریان رقیب نیز خطایی راهبردی و زمینه ساز حذف تحمیلی و تدریجی اصلاح طلبان خواهد بود که باید نسبت به این افراط و تفریط هوشیار بود و اجازه نداد پرچم تحول خواهی، مطالبه گری عمومی و مبارزه با فساد، به ظاهر در دست کسانی قرار بگیرد که خود عامل اصلی ایجاد شرایط نامطلوب کنونی هستند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اصلاح‌طلبان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی