تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

وزیر خارجه اسرائیل: راهکار"دو کشوری" فعلا قابل اجرا نیست

وزیر خارجه اسرائیل در سخنرانی در نشست رسمی شورای امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک گفت که راه حل "دو کشوری" در حال حاضر عملی نیست.

کد خبر: ۱۰۰۲۱۹
۰۹:۲۱ - ۲۲ تير ۱۴۰۰

وزیر خارجه اسرائیل: راهکار

دیدارنیوز - به نقل از روسیا الیوم، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این نشست با اشاره به روند عادی سازی روابط با کشورهای عربی گفت: "۱۰ روز پیش سفارت ما در ابوظبی افتتاح شد. ما نوع جدیدی از صلح را با جهان عرب آغاز کرده‌ایم."

وی افزود: "من امیدوارم که ظرف چند هفته ما سفارت خود را در مراکش و سپس در بحرین و سودان افتتاح کنیم."
اواسط سپتامبر گذشته ، امارات و بحرین دو توافق نامه را برای عادی سازی روابط با اسرائیل طی مراسمی در کاخ سفید با مشارکت دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا امضا کردند. پس از آن سودان و مراکش نیز به این کشورها پیوستند.
لاپید افزود، "هفته گذشته ، من با وزیر امور خارجه اردن (ایمن الصفدی) ملاقات کردم و توافق کردیم که توافق نامه‌های تجاری و آبی را امضا کنیم."

وی دیدار روز یکشنبه خود با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر در بروکسل را "عالی" توصیف کرد و افزود، اتفاق خوبی بین اسرائیل و آنچه او"میانه روها در جهان عرب" نامید در حال رخ دادن است.
وزیر خارجه اسرائیل با بیان اینکه به دنبال گسترش "حلقه صلح" با سایر کشورها است، افزود: "نیاز داریم این حلقه در پایان فلسطینیان را نیز شامل شود."

با این حال ، لاپید گفت که علی رغم حمایت او از راه حل "دو کشوری" ، این راه حل در حال حاضر قابل اجرا نیست.
وی افزود: "اگر کشور فلسطینی وجود داشته باشد، باید دموکراتیک و صلح طلب باشد. از ما نخواهید که با دستان خود تهدید دیگری برای زندگی‌مان بسازیم."

روند صلح میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی به دلیل امتناع اسرائیل از توقف شهرک سازی‌ها در اراضی اشغالی و پذیرفتن مرزهای ۱۹۶۷ به عنوان مبنای مذاکره برای ایجاد کشور فلسطین، از آوریل ۲۰۱۴ مسدود شده است.
نشست شورای اروپا اولین جلسه در نوع خود در حدود ۱۰ سال گذشته و پپس از تیره شدن روابط بین اتحادیه اروپا و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل است.


منبع: ایسنا
برچسب ها: اسرائیل
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی