تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

نخستین روز هوای «ناسالم برای همه» طی تابستان در تهران

در پی افزایش آلاینده ازن در هوای پایتخت، مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از ثبت نخستین روز ناسالم برای همه در روز جمعه (۱۸ تیرماه) خبرداد.

کد خبر: ۹۹۷۳۹
۱۲:۰۹ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

 هوای ناسالم برای همه در تهران

دیدارنیوز ـ محسن روشنی افزود: میانگین کیفیت هوای تهران از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه (۱۸ تیرماه) ۱۶۲ ثبت شد و آلاینده شاخص «ازن» بود علاوه بر این آلاینده، ذرات معلق ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

وی با بیان اینکه دو نوع شاخص برای ارزیابی کیفیت هوا داریم، گفت: این دو شاخص شامل شاخص ۲۴ ساعت گذشته و شاخص برخط (هم‌اکنون) می‌شود. شاخص برخط در سایت و اپلیکیشن شرکت کنترل کیفیت هوا قابل دسترسی است و خواهشمندم مردم به‌ویژه برای اطلاع از شاخص آلاینده ازن از شاخص برخط استفاده کنند.

مدیر واحد پایش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره چگونگی تشکیل آلاینده ازن اظهارکرد: وقتی دما خیلی بالا رود و باد مطلوبی نوزد، آلاینده‌ها تجمع می‌کنند و بستر مناسبی برای تولید آلاینده ازن فراهم می‌شود. این اتفاق در بعدازظهر‌ها خیلی رخ می‌دهد و از ساعت ۱۲ به بعد رشد این آلاینده به‌وضوح قابل رصد است تا ساعت ۱۸ و ۱۹ این روند افزایشی ادامه دارد.

وی از همه شهروندان خواست اخبار و اطلاعات سایت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران را رصد کنند. تهرانی‌ها به‌ویژه مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی، افراد مسن، خردسالان و زنان باردار در ساعات بعدازظهر از حضور در محیط‌های باز اجتناب کنند البته وقتی که میزان آلایندگی بسیار افزایش پیدا می‌کند همه افراد جامعه باید کمتر در معرض هوای باز قرار بگیرند.

روشنی تصریح کرد: زمانی که میزان ازن افزایش یابد، آلاینده خطرناکی می‌تواند باشد، ولی اگر مردم به فضای باز نروند شرایط برای آن‌ها مخاطره آمیز نخواهد بود.

وی درباره چرایی بالا بودن میزان آلاینده‌های ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، دی اکسید نیتروژن و ازن در هفته‌های اخیر گفت: زمانی که باد با سرعت مناسبی نوزد، آلاینده‌ها تجمع می‌کنند. از جمله آلاینده‌هایی که در این شرایط در شهر حبس می‌شوند به ذرات معلق و گاز دی اکسید نیتروژن می‌توان اشاره کرد. گاز دی‌اکسید نیتروژن یکی از پیش‌ساز‌های ازن است. ازن نیز در صورت وجود برخی پیش‌ساز‌ها در هوا مانند دی‌اکسید نیتروژن و ترکیبات آلی فرار در کنار نورخورشید و گرما تولید می‌شود.

روشنی در پایان گفت: ازن و دی‌اکسید نیتروژن با همدیگر حالت رفت و برگشتی دارند یعنی ازن به دی اکسید نیتروژن تبدیل می‌شود و برعکس. این آلاینده‌ها همدیگر را افزایش می‌دهند بنابراین وقتی غلطت آلاینده دی اکسید نیتروژن افزایش پیدا می‌کند، یکی اززمینه‌های تولید آلاینده ازن فراهم می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: هوای ناسالم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی