تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

کاخ سفید: بایدن پنجشنبه میزبان آنگلا مرکل خواهد بود

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهور آمریکا پنجشنبه آتی میزبان صدراعظم آلمان خواهد بود تا ضمن تاکید بر روابط عمیق و پایدار میان این دو متحد ناتو، به برخی از حوزه‌های اختلافات نیز رسیدگی کنند.

کد خبر: ۹۹۷۱۳
۱۰:۵۷ - ۱۹ تير ۱۴۰۰

کاخ سفید: بایدن پنجشنبه میزبان آنگلا مرکل خواهد بود

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری رویترز، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان درباره حملات باج افرازها که کمپانی‌هایی را در آمریکا و سراسر جهان هدف قرار داده و همچنین درباره پروژه خط لوله گازی "نورد استریم ۲" از روسیه به آلمان که واشنگتن با آن مخالف است، مذاکره خواهند کرد.
وی افزود: این یک سفر کاری رسمی با هدف تقویت روابط میان این دو کشور و شناسایی راه‌ها برای تقویت هر چه بیشتر همکاری‌ها خواهد بود.

این نخستین سفر مرکل به واشنگتن از زمان روی کار آمدن بایدن در ژانویه سال جاری میلادی خواهد بود. مرکل که در حال حاضر چهارمین دوره خدمت خود به عنوان صدراعظم آلمان را سپری می‌کند، تاکید کرده که پس از برگزاری انتخابات سراسری آلمان در سپتامبر سال جاری میلادی، از قدرت کناره‌گیری خواهد کرد.

جن ساکی اظهار داشت که بایدن همچنان خط لوله گازی "نورد استریم ۲" را یک "قرارداد بد" می‌داند اما نگفت که آیا ممکن است توافقی برای جلوگیری از آغاز دوباره تعرفه‌های آمریکا علیه شرکت آلمانی " Nord Stream ۲ AG" که شرکت عامل این خط لوله است و مدیرعامل آن حاصل شود یا خیر.

وزارت امور خارجه آمریکا در ماه مه اعلام کرد که شرکت آلمانی " Nord Stream ۲ AG" و مدیرعامل آن "ماتیاس وارنیگ"، یکی از متحدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در فعالیت‌هایی شرکت دارند که قابل تحریم هستند. اما آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا فورا این تحریم‌ها را به حالت تعلیق درآورد و تاکید داشت که این کار به نفع منافع ملی آمریکاست.

بایدن اعلام کرده که خواستار بهبود روابط با آلمان است؛ متحدی که بایدن برای رسیدگی به موضوعات وسیع‌تری از جمله تغییر آب و هوا، بهبود اقتصادی و رابط با ایران و چین به آن نیاز دارد.
مقامات آلمان می‌گویند، امیدوارند این مساله تا ماه اوت حل شود و دیدار بایدن-مرکل بتواند تکانه مهمی را برای رسیدن به یک توافق فراهم کند.

برلین و واشنگتن همچنین در مورد معافیت موقت از حقوق مالکیت معنوی در مورد واکسن‌ها که توسط اعضای سازمان تجارت جهانی برای کمک به پایان دادن به پاندمی کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است، اختلاف نظر دارند. واشنگتن از این معافیت حمایت می‌کند در حالی که آلمان با آن مخالف است.
جن ساکی در پاسخ به این سوال که آیا بایدن به دنبال متقاعد کردن مرکل برای حمایت از این معافیت امتیازی است یا خیر، گفت: بایدن یکی از طرفداران جدی چنین اقدامی است اما این تنها یکی از چندین ابزاری است که می‌تواند برای تقویت نرخ واکسیناسیون کووید ۱۹ در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

عفو بین‌الملل و دیگر گروه‌ها در نامه‌ای از بایدن خواسته‌اند تا مرکل را برای حمایت از این معافیت تحت فشار بگذارد.
در این نامه امده است: دیدار با مرکل موفقیت‌آمیز تلقی نمی‌شود مگر آنکه شامل توافقی برای پیوستن آلمان به حمایت شما از این معافیت و اولویت قرار دادن پایان دادن هر چه سریع‌تر به پاندمی کرونا باشد.

جن ساکی گفت: پس از آنکه بایدن، پوتین را برای اقدام کردن علیه جرائم سایبری که از خارج از روسیه انجام می‌شوند، تحت فشار گذاشته، رهبران آلمان و آمریکا همچنین درباره حملات سایبری باج افزارها مذاکره خواهند کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی