تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

اعلام آمادگی شیر هرات برای مقابله با طالبان

محمد اسماعیل خان، فرمانده برجسته مخالف طالبان اعلام کرد با شبه نظامیان خود به نیرو‌های افغان در جنگ با ستیزه جویان طالبان کمک خواهد کرد.

کد خبر: ۹۹۶۳۰
۱۲:۲۲ - ۱۸ تير ۱۴۰۰

شیر هرات

دیدارنیوز - شماری از فرماندهان ارشد گروه‌های شبه نظامی در افغانستان از نیرو‌های ارتش این کشور در جنگ با طالبان حمایت می‌کنند.

مقامات محلی افغانستان روز جمعه گفتند، یک فرمانده برجسته مخالف طالبان با شبه نظامیان شخصی خود به نیرو‌های افغان در جنگ با ستیزه جویان طالبان کمک خواهد کرد تا کنترل بخش‌هایی از غرب افغانستان از جمله گذرگاه مرزی با ایران را باز پس بگیرند.

نیرو‌های این گروه شورشی مسلمان سنی تندرو (طالبان) به عنوان بخشی از راهبرد خود برای بیرون راندن نیرو‌های افغان و کنترل شهر‌های مرزی و مسیر‌های تجاری، روز پنجشنبه بخش مهمی در ولایت هرات، محل زندگی ده‌ها هزار اقلیت شیعه هزاره، را تصرف کردند.

محمد اسماعیل خان، وزیر پیشین و بازمانده یکی از حملات طالبان در سال ۲۰۰۹، عضو کلیدی ائتلاف شمال بود که در سال ۲۰۰۱ شبه نظامیانش به نیرو‌های آمریکایی در سرنگونی طالبان کمک کردند.

یک مقام افغان گفت وی که یک فرمانده کهنه کار تاجیک است و به شیر هرات معروف است، قرار است به منظور آماده سازی نیروهایش برای جنگ با طالبان و دفاع از پایگاه قدرتش در هرات یک گردهمایی برگزار کند.

وی افزود شماری از فرماندهان ضد طالبان دیگر نیز برای دفاع از مرز‌ها در غرب و شمال کشور از نیرو‌های افغان حمایت می‌کنند.

نمایندگان سیاسی طالبان که در مسکو به سر می‌برند به مقامات روس اطمینان دادند که اجازه می‌دهند سفارتخانه‌های خارجی و گروه‌های امداد حتی پس از خروج نهایی نیرو‌های خارجی از افغانستان در این کشور فعالیت کنند.

با حضور رسمی طالبان در عرصه سیاسی قدرت در پی امضای توافق نامه با آمریکا، وضعیت شیعیان افغانستان دچار چالش اساسی خواهد شد. هر چند رهبران طالبان مطرح کرده اند که با شیعیان افغانستان برادر دینی هستند، اما زمانی که پای قدرت در میان باشد، طالبان جایگاه چندانی برای شیعیان قائل نمی‌شود، چنانچه طالبان در جلسات گفتگو‌های بین الافغانی در دوحه اعلام کردند که چنانچه اختلافی میان طرفین مذاکره در خصوص موضوعات مختلف پیش آید، ملاک، مذهب حنفی خواهد بود و نه فقه جعفری.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی