تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

مقصد جدید لژیونر پرسپولیسی کجاست؟

این تیم تنوع ملیت زیادی در بین بازیکنان خود دارد و از برزیل، فرانسه، اسپانیا، اکوادور، ونزوئلا، آمریکا، هندوراس و نیجریه و به تازگی ایران بازیکن دارد. دروازه بان تیم ملی در تیم قدیمی پرتغال می‌تواند چالش جدیدی را تجربه کند.

کد خبر: ۹۹۵۸۴
۱۴:۱۳ - ۱۷ تير ۱۴۰۰

مقصد جدید لژیونر پرسپولیسی کجاست؟ +تصویر

دیدارنیوز: علیرضا بیرانوند دروازه بان اول تیم ملی ایران پس از جدایی از پرسپولیس با کوله باری از افتخار و شهرت، به فوتبال اروپا رفت و راهی آنتورپ بلژیک شد. بیرو در یک فصلی که عضو تیم بلژیکی بود مجموعا ۱۲ بازی انجام داد که ۲ تای آن‌ها در لیگ اروپا بود. بیرانوند در اکثر بازی‌ها نیمکت نشین بود و سرمربی اعتقاد چندانی به وی نداشت.

سفر به تیم قدیمی پرتغال

او پس از کش و قوس‌های فراوان راهی تیم بوآویشتا پرتغال شد. این تیم در سال ۱۹۰۳ تاسیس شده و دارای قدمت زیادی است. آن‌ها به شطرنجی‌ها معروفند و از لوگو و پیراهن اصلی شطرنجی سیاه و سفید استفاده می‌کنند. هدایت این تیم بر عهده ژسوالدو فریرا ۷۵ ساله و پرتغالی است. شطرنجی‌ها فصل ۰۱-۲۰۰۰ به تنها قهرمانی تاریخ خود در لیگ پرتغال دست یافتند و همچنین ۵ بار فاتح جام حذفی شده اند.

خداحافظی با بازی‌های اروپایی

بوآویشتا در چند فصل اخیر رتبه‌ای بهتر از هشتم جدول نداشته و در فصل قبل لیگ پرتغال به رده سیزدهم قانع شده است. با این حساب علیرضا بیرانوند فصل بعد در هیچ رقابت اروپایی (حتی لیگ کنفرانس اروپا) به میدان نخواهد رفت.

تیم ۷۲ ملت

این تیم تنوع ملیت زیادی در بین بازیکنان خود دارد و از برزیل، فرانسه، اسپانیا، اکوادور، ونزوئلا، آمریکا، هندوراس و نیجریه و به تازگی ایران بازیکن دارد.

همسایگی با طارمی و دربی پورتو

این تیم متعلق به شهر پورتو است و بیرانوند از این حیث همشهری مهدی طارمی شده است و این دو ملی پوش می‌توانند دربی شهر پورتو را برگزار کنند. استادیوم ۲۸ هزار نفری “بِسا” میزبان بازی‌های بوآویشتا است. در یورو ۲۰۰۴ پرتغال، ۳ بازی از تیم‌های آلمان، اسپانیا و دانمارک در این استادیوم برگزار شد. بیرانوند در سال منتهی به جام جهانی امید دارد در تیم جدیدش به خوبی جا بیفتد و با بازی‌های خوب، نظر سرمربی تیم ملی را به خود جلب کند.

استقلال و نبرد نامنصفانه در شهریور

تیم فوتبال استقلال با وجود مشکلات فعلی نمی‌تواند شانسی برای پیروزی مقابل الهلال داشته باشد.

تیم فوتبال استقلال شهریور امسال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف الهلال عربستان می‌رود؛ دیداری که می‌تواند چالشی سخت برای آبی‌پوشان پایتخت باشد؛ چرا که این دیدار نبردی حیثیتی برای هر دو تیم محسوب می‌شود.

الهلال با وجود صعود از گروهش در این رقابت‌ها دست به تغییرات زیادی زد که مهمترین آن جذب یک سرمربی گران‌قیمت بود. لئوناردو ژاردیم ۴۷ ساله با قراردادی ۷ میلیون یورویی هدایت تیم الهلال را بر عهده گرفت تا مشخص شود هدف این تیم قهرمانی آسیا است. ارزش تیم الهلال در سایت ترانسفرمارکت حدود ۴۸ میلیون یورو برآورد شده است؛ در حالی ارزش بازیکنان استقلال در این سایت حدود ۱۵ میلیون یورو درج شده و از مقایسه ارزش دو تیم می‌توان به نبرد نابرار آن‌ها در آسیا اشاره کرد.

از جمله بازیکنان گرانقیمت الهلال می‌توان به موسی مارگا اشاره کرد؛ این بازیکن سالیانه ۵ میلیون یورو از الهلال دستمزد دریافت خواهد کرد؛ دستمزدی که از مجموع دستمزد بازیکنان استقلال هم بیشتر است. اما مهمترین مشکل استقلالی‌ها تنها به این موضوع خلاصه نمی‌شود؛ چرا که در این چند وقت مشکلات مدیریتی این باشگاه به بالاترین حد خود رسیده است. کار به جایی رسیته که مجیدی شخصا به بازیکنانش پاداش پرداخت می‌کند.

استقلال در حال حاضر قهرمانی در لیگ برتر را از دست رفته می‌بیند و تنها دلخوش به قهرمانی در جام حذفی و همین طور موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا است؛ اما شرابط فعلی این تیم به گونه‌ای است که نمی‌توان به موفقیت‌ش هم در جام حذفی و هم در لیگ قهرمانان آسیا خوش‌بین بود.

با توجه به اوضاع فعلی تنها باید امیدوار بود استقلال مقابل الهلال گل‌های زیادی دریافت نکند تا شکست سنگینی در کارنامه این تیم ثبت نشود. دریافت ۶ گل از تیم العین در لیگ قهرمانان آسیا یکی از شکست‌های تاریخی استقلال است که با وجود گذشت ۴ سال از این شکست همچنان در خاطر اهالی فوتبال مانده است و به همین خاطر است که باید بازی با الهلال را از همین حالا جدی گرفت.

استقلال حتی اگر دچار مشکلات فعلی هم نبود، کمترین شانس ممکن را برای پیروزی مقابل الهلال داشت و حالا و با وجود مشکلات مدیریتی و مالی نباید توقع داشت بتواند تیم عربستانی را مغلوب کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی