تیتر امروز

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

بازپرس پرونده: واریز دارایی‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود

۷۰ هزار کاربر کریپتولند در حالی به سایت این صرافی رمزارز برای دریافت دارایی خود اعم از رمزارز یا پول خود مراجعه کرده اند که شایعاتی مبنی بر اینکه پول یا رمزارز در حساب کریپتولند به اندازه تمام کاربران نیست، به گوش می‌رسد.

کد خبر: ۹۹۵۷۸
۱۲:۵۳ - ۱۷ تير ۱۴۰۰

بازپرس پرونده: واریز دارایی‌ها از هفته آینده آغاز می‌شود

دیدارنیوز ـ در حالی بیش از ۵۰ روز از بازداشت سینا استوی، مدیرعامل کریپتولند به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌گذرد که کاربران این صرافی بعد از بیانیه گرداب و نام نویسی در سایت کریپتولند برای دریافت دارایی خود هنوز که هنوز است پول یا رمزارزی دریافت نکرده اند.

در این میان شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه در سایت این صرافی، دارایی ریالی یا رمزارزی برای بازگشت به حساب کاربران به اندازه ثبت نام کنندگان نیست.

بازپرس پرونده کریپتولند در پاسخ به اینکه یه سری شایعات شنیده می‌شود مبنی بر اینکه ارز و ریال کم است و به اندازه کاربران صرافی نیست، با رد شایعات مذکور اعلام کرد:، چون در حال حاضر در حال جمع آوری دارایی شخص سینا استوی هستیم و ازآنجایی که یک سری از دارایی ها، دارایی در گردش است شناسایی و برآورد قیمت آن‌ها زمان بر است و کاربران باید کمی صبور باشند.

آقای نریمانی ادامه داد: تا زمانی که ما دارایی مدیرعامل کریپتولند را برآورد قیمتی نکنیم، نمی‌توانیم اعلام کنیم که دارایی این فرد کم یا زیاد است.

بازپرس پرونده کریپتولند با بیان اینکه میزان قابل قبولی از مدیرعامل کریپتولند، دارایی ریالی و ارزی ضبط کردیم که طلب اکثریت کاربران را پوشش می‌دهد، گفت: ازآنجا که برخی دارایی‌های این شخص، سرمایه در گردش است نیازمندیم که آن‌ها را برآورد قیمتی کنیم و نمی‌توانم الان اظهار نظر کنیم که این دارایی‌ها به اندازه تمام کاربران نیست.

آقای نریمانی ادامه داد: گرچه حدود ۴۰ هزار نفر در گرداب ثبت نام کردند، ولی تاکنون در سایت کرپیتولند نزدیک به حدود ۷۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند. قطع به یقین هنوز افرادی هستند که از این موضوع بی خبرند و هنوز برای دریافت دارایی خود ثبت نام نکرده اند.

بازپرس پرونده کریپتولند در ادامه گفت: از آنجا که فرایند حسابرسی تک تک حدود ۷۰ هزار کاربر که در سایت کریپتولند ثبت نام کرده اند، زمان بر است برگشت دارایی‌ها اندکی طولانی شده است.

آقای نریمانی گفت: براساس لیستی که تهیه شده، پرداخت دارایی‌ها براساس سه اولویت پرداخت می‌شود. جزئیات پرداخت برای این لیست‌ها اعلام نشده است. هرچند اولویت احتمالا از مبالغ پایین شروع می‌شود تا مبالغ بالا را در بر بگیرد.

در این میان، یک منبع آگاه در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: احتمال خیلی کمی وجود دارد که دارایی ارزی و ریالی موجود به تعداد تمامی کاربران نباشد. ولی هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که سینا استوی چقدر دارایی دارد، زیرا هر روز دارایی‌های جدیدی به تدریج از این شخص شناسایی می‌شود.

این فرد که نخواست نامش فاش شود، ادامه داد: سینا استوی خود نیز اقرار کرده که در صرافی‌های خارجی دیگر هم مقداری رمزارز دارد. پس نمی‌توانیم مشخصا اعلام کنیم که دارایی ریالی این فرد کم است. اظهار نظر در خصوص این موضوع به صورت قطعی پس از تهیه گزارش کارشناسان در هفته‌های آینده مشخص می‌شود.

یکی از کاربران کریپتولند که خود نیز وکیل است در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: بسیاری از کاربران ثبت نامی در کریپتولند احراز هویت شده اند و وضعیت آن‌ها در حال حسابرسی است. برخی نیز مرحله حسابرسی را پشت سر گذاشته اند و شماره شبا یا آدرس کیف پول رمزارزی خود را اعلام کرده اند و منتظر دریافت وجه یا رمزارز‌های خود هستند.

حامد اکبری ادامه داد: تاکنون پول یا رمزارزی برای کسانی که در سایت سامانه عودت دارایی کاربران کریپتولند ثبت نام کرده اند واریز نشده است.

حامد اکبری گفت: برخی افراد در برخی مراحل ثبت نام و تایید اطلاعات مشکل دارند به طور مثال احراز هویتشان رد شده که احتمالا در روز‌های آتی امکان ویرایش اطلاعات فعال خواهد شد.

اکبری در خصوص شایعات کم بودن ریال و ارز‌ها نیز اعلام کرد: بازپرس پرونده و سایر عوامل رسیدگی کننده بار‌ها در برابر جمعی از کاربران صراحتا اعلام کرده اند که تمامی دارایی‌های کاربران موجود بوده و کاربران نگرانی در این خصوص نداشته باشند حال امکان عوض کردن این حرف و اعلام اینکه موجودی ممکن است کافی نباشد برای کاربران قابل قبول نیست و مسئولین مرتبط در صورت درست بودن شایعات باید پاسخگو باشند. همچنین بازپرس پرونده اخیرا نیز اعلام کرده کاربران نگران نباشند و به شایعات توجه نکنند.

منبع: رویداد24
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی