تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

ساماندهی مشاوران املاک ضروری است

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: ساماندهی مشاورین املاک در حوزه اجاره و خرید و فروش بسیار اهمیت دارد.

کد خبر: ۹۹۴۵۱
۱۲:۲۰ - ۱۶ تير ۱۴۰۰

ضرورت ساماندهی مشاوران املاک

دیدارنیوز ـ پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با برنامه «گفتگوی اقتصادی» در مورد برنامه‌های دولت و مجلس برای کنترل بازار اجاره بها گفتگوی تلفنی کرد.

اصلانی با بیان اینکه مسکن کالایی است که حوزه‌های مختلف بر روی آن اثرگذارند گفت: تصمیم گیری در مورد سیاست‌های این حوزه نیازمند هماهنگی نهاد‌های مختلف است.

وی افزود: اگرچه حوزه مشاورین املاک در حال حاضر یکی از معضلات است، اما سیاست گذاری‌های آن هم صرفاً بر عهده وزارت راه و شهرسازی نیست.

اصلانی معتقد است که موضوع مسکن موضوعی فرابخشی و نیازمند اجماع در حاکمیت است که متاسفانه گاهی اوقات این اجماع وجود ندارد.

وی عمده‌ترین دلیل نوسانات قیمت مسکن و اجاره بها را مربوط به نوسات کلان اقتصادی و تورم می‌داند و می‌گوید: ما تا کنون در سیاست‌های تولید مسکن رویکرد‌های متفاوتی داشتیم به این مفهوم که یک دولتی به این موضوع پرداخته و دولتی به این حوزه ورود نکرده و همین مسئله بر حوزه مسکن اثر گذاشته است.

اصلانی با تأکید بر لزوم حمایت از گروه‌های کم در آمد و رفع مشکلات حوزه اجاره داری در قانون «ساماندهی مسکن» اظهارکرد: ما به دنبال اجرایی شدن این سیاست‌ها بودیم و با مجلس هم همکاری کردیم، اما همچنان به مدیریتی جامع در حوزه شهرسازی نیاز داریم.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه اجاره داری حرفه‌ای تنها یک شعار نیست و قوانین مربوط به آن تصویب شده گفت: در این قانون اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند زمین به قیمت ۹۹ ساله در اختیار بگیرند و بسازند و اجاره دهند.

وی یادآورشد: ما سالهاست که روی ساماندهی بخش اجاره کار می‌کنیم، اما از آنجایی که مشکلات فقط با ارائه زمین حل نمی‌شود لذا باید در حوزه صنعت ساختمان مدیریتی جامع بر عهده یک متولی باشد تا مشکلات حل شود.

اصلانی اظهارکرد: ساماندهی مشاورین املاک در حوزه اجاره و خرید و فروش بسیار اهمیت دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی