تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

اجرای برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در مراکز مثبت‌زندگی

تهران - ایرنا- رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال در مراکز مثبت‌زندگی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر: ۹۹۴۲۴
۱۰:۰۹ - ۱۶ تير ۱۴۰۰

اجرای برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان

دیدارنیوز ـ به گزارش سازمان بهزیستی کشور، ۱۰۹۰ مرکز مثبت زندگی به پایگاه غربالگری اختلالات بینایی مجهز شده‌اند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مطابق با دستورالعمل جامع پیشگیری از تنبلی چشم در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان ۳ تا ۶ سال با هدف ارتقای سطح بینایی و کاهش شیوع و بروز آمبلیوپی و سایر اختلالات بینایی در کودکان ۶ - ۳ ساله در سراسر کشور، افزایش میزان دسترسی کودکان به خدمات غربالگری بینایی به ویژه در مناطق محروم و صعب العبور و افزایش میزان آگاهی آحاد جامعه از بیماری‌های چشمی و راه‌های پیشگیری از آن هر ساله در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی با اشاره به سابقه ۲۵ ساله این برنامه گفت: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم کودکان ۳ تا ۶ سال از سال ۱۳۷۵ توسط سازمان بهزیستی انجام می‌شود و با توجه به راه اندازی ۲۵۲۷ مرکز مثبت زندگی تحت نظارت سازمان بهزیستی در سراسر کشور، تاکنون ۱۰۹۰ مرکز مثبت زندگی به پایگاه غربالگری اختلالات بینایی مجهز شده‌اند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مطابق با دستورالعمل جامع پیشگیری از تنبلی چشم به عنوان دستور العمل مرجع در این زمینه فعالیت می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: همچنین این مراکز با تاکید بر آموزش غربالگران، اخذگواهی و فراهم کردن تجهیزات جهت اجرای برنامه شامل E چارت لامپی، دستگاه غربالگری عیوب انکساری در موارد خاص و درنظر گرفتن شرایط استاندارد اتاق غربال آماده ارائه خدمات هستند.

رضوان مدنی گفت: با توجه به اینکه پراکندگی جغرافیایی مراکز مثبت زندگی به گونه‌ای در نظر گرفته شده که در هر محله یک مرکز وجود داشته باشد، دسترسی خانواده‌ها به خدمات غربالگری اختلالات بینایی در کنار سایر خدمات بهزیستی تسهیل شده است.

به گزارش ایرنا، صدور مجوز برای تاسیس مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) به استناد بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشنامه شماره ۱۲۹۳۰۶/۹۸/۹۰۰ در نخستین روز دی ماه سال ۱۳۹۸ و ایجاد این مراکز از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ در دستور کار سازمان بهزیستی کشور قرار گرفت و و فراخوان ثبت تقاضای صدور مجوز نیز از ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۹ آغاز شد.

مراسم افتتاح ۲۴۰۰ مرکز خدمات بهزیستی با حضور رئیس جمهوری به‌صورت ویدئوکنفرانس به عنوان ابرپروژه خدمات اجتماعی بعد از ۲۰ سال در اسفندماه سال ۱۳۹۹ برگزار شد.

خدمات ۲۲ گانه‌ای در مراکز مثبت زندگی از جمله تشکیل پرونده، پاسخگویی به مراجعان، نیازسنجی‌های محلی، شناسایی داوطلبان و خیرین، آگاه‌سازی معلولان و آموزش‌های مهارت زندگی و غربالگری ارائه می‌شود.

فرآیند ارائه خدمات به فرد یا خانواده به این صورت است که ساکنان یک حوزه دسترسی (منطقه) به مراکز مراجعه می‌کنند یا کارشناسان نزد آنان می‌روند، خدمت نهایی را دریافت می‌کنند یا از طریق نظام ارجاع به سطوح بالاتر می‌روند و پس از دریافت خدمت برای پیگیری و تکمیل درازمدت، به مراکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی بازگردانده می‌شوند.

همچنین وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور پیش از این درباره این مراکز گفته بود که وجود پرونده الکترونیک برای هر خانواده تحت پوشش بهزیستی در مراکز مثبت زندگی باعث حذف بروکراسی زائد شده است. در این مراکز خدماتی مثل آموزش خانواده برای پیشگیری از معلولیت و آموزش توانمندسازی برای آسیب‌های اجتماعی و نیازسنجی فعال انجام می‌شود. با تشکیل مراکز خدمات مثبت به عنوان ابرپروژه اجتماعی فصل نوینی در خدمات اجتماعی باز می‌شود و ظرفیت شبکه سلامت اجتماعی شکل خواهد گرفت.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی