تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ایتالیا ۱ (۴) ـ اسپانیا ۱ (۲)، فینال لاجوردی!

در اولین مسابقه از دور نیمه نهایی یورو ۲۰۲۰، دو تیم ایتالیا و اسپانیا در ورزشگاه ومبلی رفته‌اند و بازی بسیار پرهیجان و جذابی برگزار شد.

کد خبر: ۹۹۴۰۳
۰۲:۲۵ - ۱۶ تير ۱۴۰۰

ایتالیا ۱ (۴) ـ اسپانیا ۱ (۲)، فینال لاجوردی!

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: قابل پیش‌بینی بود که بازی دو تیم اسپانیا و ایتالیا در نیمه نهایی یورو، یک بازی تماشایی و جذاب باشد. دو تیم با دو مربی صاحب‌سبک و با ترکیبی از بازیکنان جوان و باتجربه به مصاف هم رفتند. در نیمه نخست اسپانیا طبق عادت، بیشتر صاحب توپ بود اما ایتالیا هم با صبر و حوصله زیاد و استفاده از فرصت‌های کوچک، حریف را ازار داد.

دو تیم در نیمه نخست نتوانستند به گل برسند اما تقابل دائمی و جنگ مداوم بازیکنان در زمین بسیار تماشایی بود. بازی در نیمه دوم اما به اوج خود رسید. با اینکه اسپانیا حاکم توپ و میدان بود اما ایتالیا به لطف جنگندگی و تلاش شورانگیز بازیکنانش به اولین گل بازی رسید.

ایتالیا کیه‌زا

در دقیقه 60 مسابقه، دوناروما بعد از یک مهار، توپ را از دروازه خودی بلند ارسال کرد و به ایموبیله رساند و او نیز بایک پاس دقیق فدریکو کیه‌زا را صاحب یک موقعیت عالی کرد و مهاجم جوان ایتالیا نیز گل اول تیمش را به ثمر رساند.


خلاصه این بازی را این جا ببینید


بعد از این گل حملات اسپانیا مثل آوار  روی سر ایتالیایی‌ها خراب شد. پاس‌های متوالی و خلق موقعیت‌های پیاپی عرصه را بر مردان مانچینی تنگ کرد اما لاجوردی‌پوشان نیز مقاومت جانانه‌ای داشتند. 

در دقیقه 80 اما آلوارو موراتا گل تساوی را زد. همکاری لاپورته و اولمو نهایتا به یک و دو با آلوارو موراتا ختم شد و مهاجم بازیگوش اسپانیا گل تساوی را به ثمر رساند تا دوباره نگرانی به اردوی ایتالیا بازگردد. 

 اسپانیا موراتا

مانچینی با فرستادن چند بازیکن جوان به زمین سعی کرد دیوار مقاومتی خود را در مقابل اسپانیا همچنان مستحکم نگه دارد و به این ترتیب بازی به وقت اضافه کشیده شد. در این زمان نیز حملات را بیشتر اسپانیا انجام داد اما ایتالیا نیز هر از گاهی روی دروازه سیمون خطرناک ظاهر شد و جوانانی مثل بلوتی و براردی نشان دادند که دست کمی از کیه‌زا و اینسینیه ندارند. 

بازی نهایتا به ضربات پنالتی کشیده شد. اطلاعات و اعداد تاریخی نشان می دادند که ایتالیا در تورنمنت های بزرگ سهم کمتری از برد با ضربات پنالتی را نسبت به اسپانیا داشته است. در اولین ضربه پنالتی نیز لوکاتلی اشتباه کرد و سیمون توپ او را گرفت تا سایه سنگین ناامیدی ناگهان بر سر ایتالیایی‌ها بیفتد. اما اولمو مهاجم عالی اسپانیا نیز اولین ضربه تیمش را به آسمان زد تا تعادل برقرار بماند.

ایتالیا دوناروما

آندره بلوتی و بونوچی دو پنالتی بعدی ایتالیا را گل کردند و مورنو و تیاگو نیز ضربات خود را درون دروازه دوناروما جای دادند تا همچنان همه چیز برابر باشد.

در پنالتی چهارم برناردسکی برای ایتالیا یک شوت تمیز و منجر به گل داشت اما آلوارو موراتا پنالتی چهارم تیمش را از دست داد و دوناروما آن را مهار کرد.

در ضربه پنجم، نگاه همه هواداران ایتالیا به پاهای جورجینو بود و این بازیکن جوان نیز توپ را گل کرد تا تمام ایتالیا را به پرواز درآورد. هجوم بازیکنان ایتالیا به زمین آغاز جشنی بزرگ بود که سراسر این کشور را در بر گرفت. در پایان بازی نیز فدریکو کیه‌زا به عنوان بهترین بازیکن معرفی شد.

ایتالیا  اسپانیا

ایتالیا پس از حدود شش دهه می‌تواند به قهرمانی در یورو برسد به این شرط که شنبه شب بتواند در فینال مقابل برنده بازی انگلستان ـ دانمارک پیروز شود.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی