تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کندی روند واکسیناسیون و تور‌های واکسن کرونا؛ ایروان بدون توقف!

امواج کرونا مردم را کلافه و مستاصل کرده است. هر روز از واکسن جدیدی رونمایی می‌شود اما کار واکسیناسیون بسیار کند است. حالا عده‌ای بار سفر می‌بندند و روانه کشورهای همسایه می‌شوند برای واکسن زدن!

کد خبر: ۹۹۱۸۹
۰۸:۱۴ - ۱۵ تير ۱۴۰۰

کندی روند واکسیناسیون و تور‌های واکسن کرونا؛ ایروان بدون توقف!

دیدارنیوزـنسرین نیکنام: بازار واکسن برای سودجویان همچنان داغ است یک روز واکسن‌های وارداتی در بازار سیاه بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون فروخته می‌شود، یک روز دارو‌های کرونا پرفروش‌ترین دارو البته در بازار سیاه شد و حالا هم دریافت عوارض خروج ۴۰۰ و ۶۰۰ هزار تومانی می‌تواند بخشی از کسری‌های موجودی دولت را تامین کند.

چرا ارمنستان؟

با یک دو دو تای ساده می‌توان خیلی سریع به این نتیجه رسید که دسترسی آسان و استفاده از خودرو شخصی و اتوبوس برای سفر به کشور ارمنستان در مدت زمان تقریبا کوتاه و از همه مهمتر هزینه کمتر نسبت به سفر به دبی و ترکیه از یک سو و تزریق واکسن رایگان از سوی دیگر سبب شد که درهفته‌های اخیر کشور ارمنستان و شهر ایروان نخستین گزینه برای سفر و واکسینه شدن باشد.

البته سفر به این کشور با هواپیما هم طرفداران خودش را دارد، اما بهتر است بدانید که اگر می‌خواهید در تیرماه برای سفر برنامه ریزی کنید تا اطلاع ثانوی همه پرواز‌ها و تور‌ها تکمیل است و اولین زمان خالی برای سفر به این کشور اوایل مرداد ماه است.

وقتی بازار رفتن به ارمنستان داغ شد، آژانس‌های هواپیمایی بهترین فرصت را برای جبران ضرر‌های خود در دو سال اخیر دیدند و از این رو در یک رقابت تنگاتنگ تلاش کردند، با بستن تور‌های مختلف با قیمت‌های وسوسه انگیز مسافران بیشتری را به سفر ترغیب کنند که به نظر می‌رسد در این مقوله موفق هم بودند.


بیشتر بخوانید:ویروس دلتا، کرونای هندی، پیک پنجم در ایران؛ این داستان واقعی است!


قیمت تور واکسن کرونا به ارمنستان

برای آگاهی از تاریخ تور و قیمت‌ها با یک سرچ ساده به چند گزینه رسیدیم، اگر یک تور اسپشال سه شب و چهار روز با پرواز ارمنستان بخواهید باید پنج میلیون و ۳۹۰ هزار تومان هزینه کنید، اما اگر تصمیم دارید زمان بیشتری را در شهر ایروان بگذرانید و از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی آن بیشتر بهره ببرسد یعنی برای چهار شب و ۵ روز باید ۶ میلیون و ۶۰۰ تومان هزینه کنید، البته قیمت‌های ۶ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان و هفت میلیون و ۴۵۰ هزار تومان هم هست که اگر بخواهید می‌توانید آن را انتخاب کنید، اما اگر این هزینه برایتان به صرفه نیست می‌توانید با خودرو‌های سواری و اتوبوس هم خودتان را به ایروان برسانید که هزینه آن ۳ و ۱۲ میلیون است که شامل سه شب اقامت در هتل ۳ ستاره، سهم برگزار کننده تور‌ها ۳ وعده غذا شامل ۲ عده صبحانه ۱ وعده ناهار است و سهم مسافر ۸ وعده غذا شامل یک وعده صبحانه ۳ وعده ناهار و ۴ وعده شام است.

واکسن رایگان، اتوبوس دربستی و تست پی سی آر

ارمنستان مدتی پیش اعلام کرد که تزریق واکسن برای هر توریستی در مرز‌های این کشور رایگان انجام می‌شود و بنا بر همین اتفاق برخی هزینه سفر را به جان خریده تا از واکسن رایگان و از آن مهم‌تر رسیدن هر چه زودتر به واکسن به ارمنستان سفر می‌کنند.

ایستگاه‌های بهداشت سیاری که در ارمنستان راه افتاده تحت نظارت و مدیریت مستقیم وزارت بهداشت آن کشور است. به گفته افرادی که از این ایستگاه استفاده کرده‌اند، تزریق واکسن در آن نیاز به ثبت‌نام ندارد و کل این فرآیند ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. این واکسیناسیون به صورت رایگان و بدون ثبت‌نام قبلی صورت می‌گیرد و واکسنی که تزریق می‌شود آسترازنکا و اسپوتنیک است.

در این میان مسافران حتی قید هزینه‌هایی مانند بلیت هواپیما، پرداخت عوارض خروج از کشور و اقامت در ارمنستان را هم زده و با اتوبوس و خودروی دربستی لب مرز تا ارمنستان رفته و همان جا دوز اول واکسن را دریافت کرده و برای دوز دوم هم به همین شکل سفر می‌کنند و تنها چیزی که با خود می‌برند پاسپورت و تست PCR است.

با اینکه هنوز آمار رسمی از تعداد مسافران ایرانی سفر کرده به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا منتشر نشده است. عبدالملکی، رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی در این رابطه به رویداد‌۲۴ گفته بود که تنها مرجعی که آمار دقیق تعداد مسافران را ارائه می‌دهد گمرک است. ما چندین بار از سازمان گمرک خواسته‌ایم که تعداد مسافران اخیر به ارمنستان را به ما اعلام کند، اما آن‌ها پاسخ دادند که این اطلاعات محرمانه است.


بیشتر بخوانید:رقابت تنگاتنگ کشور‌ها در واکسیناسیون کرونا؛ ما کجای قصه‌ایم؟


جهانپور: واکسن‌های ارمنستان در حال انقضا است!

داستان رفتن به ارمنستان و حواشی آن کار را به اظهار نظر‌های مسئولان کشاند و تنها کسی که در این باره به صورت غیر رسمی اظهار نظر کرد کیانوش جهانپور بود که گویا در یک گروه خبری به معترضان این ماجرا گفته بود که ارمنستان یک سری واکسن وارد کرده و، چون مردمش نمی‌خواهند از این واکسن‌ها استفاده کنند و تاریخ انقضای آن نزدیک است تصمیم گرفت برای جذب گردشگر واکسن‌ها را به آن‌ها تزریق کند، این اظهار نظر جهانپور هم مانند اظهار نظر‌های قبلی ش با هجمه زیادی همراه شد هر چند که برای آقای سخنگو این انتقادات محلی از اعراب ندارد.


بیشتر بخوانید:پیک پنجم کرونا اواخر تیر از راه می‌رسد؛ این بار با ویروس دلتا!


اما این اظهارنظر چندان مورد پذیرش فعالان صنعت گردشگری نیست. فرخ میرشاهزاده کارشناس گردشگری در همین رابطه می‌گوید: صنعت گردشگری پویا صنعتی است که در هر شرایطی از خلاقیت بهره‌مند باشد. کشوری مانند ارمنستان این ابتکار را داشته که بتواند از کرونا هم برای خودش یک فرصت بسازد و متاسفانه کشور ما با وجود ظرفیت‌های چندبرابری نسبت به ارمنستان هم عرصه گردشگری در این زمینه را باخته و هم از آن مهم‌تر اصلا نتوانسته کارنامه قابل دفاعی از خود در زمینه واکسیناسیون به جای بگذارد.

از ایروان تا دبی

یکی از کشور‌هایی که بی سر و صدا بیشتر از ظرفیت شهروندانش واکسن وارد کرد کشور امارات بود که از همان روز‌های نخست با داشتن واکسن انگیزه سفر به این کشور را در سطح بالا نگه داشت در همان ماه‌های اول بسیاری از کسانی که از وضع مالی مناسبی برخوردار بودند رفتند دبی و واکسن زدند و تب این ماجرا همچنان ادامه دارد، اما فرقی میان نحوه ارائه واکسن در ارمنستان و امارات است که واکسن استرازنکا ارمنستان مجانی و گویا واکسن فایزر دبی پولی است. مسافرانی که این روز‌ها به دبی سفر می‌کنند می‌گویند واکسن فایزر ۲۰۰ دلار و سایر واکسن‌ها ۱۰۰ دلار قیمت گذاری شده است.

در نهایت اینکه با آغاز پیک پنجم و شرایط بحرانی که گلوی استان‌های جنوبی به ویژه سیستان و بلوچستان را گرفته نیاز مبرم به واکسن هر روز بیشتر از روز گذشته احساس می‌شود. مردم نگرانند و  علی رغم رونمایی از واکسن‌های متعدد، هنوز واکسیناسیون عمومی در کشور آغاز نشده است. طبیعی است که خیلی‌ها که توانش را داشته باشند کوله‌بار سفر می‌بندند و تور واکسن هم این روزها به ادبیات عمومی مردم اضافه شده است. مردمی که امواج کرونا، بی‌آبی و بی‌برقی آن‌ها را کلافه و مستاصل کرده است. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی