تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.

آغاز انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان از امروز

انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان پایه نهم از امروز آغاز می‌شود.

کد خبر: ۹۹۱۸۴
۱۶:۰۳ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

آغاز انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان از امروز

دیدارنیوز ـ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: بیش از ۴۱ هزار دانش‌آموز پابه نهم استان به همراه یک میلیون دانش آموز پایه نهم در سراسر کشور از امروز ۱۴ تیر می‌توانند با ورود به سامانه pada.medu.ir و رویت فرم شماره (۶)، رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند و نیاز به حضور در مدرسه ندارند.

شعبانی با اشاره به اینکه دانش آموزان تا ۲۰ تیرماه برای انتخاب رشته فرصت دارند افزود: ظرفیت مدارس و مناطق آموزش و پرورش برای هر رشته تحصیلی مشخص و در سامانه بارگذاری شده است.

وی تصریح کرد: برای انتخاب رشته هر دانش آموز ۱۰۰ نمره در نظر گرفته شده که با توجه به نظر معلم، مشاور مدرسه و نظر اولیاء، دانش آموزان و نمره پایان ترم آن‌ها اعمال شده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران افزود: دانش آموزان نظام آموزشی جدید در پایه نهم می‌توانند در هر یک از شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار دانش اقدام به انتخاب رشته کنند.

شعبانی تصریح کرد: دانش آموزان متقاضی رشته‌های ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و فنی و حرفه‌ای، به دو اولویت الف، ب و ج تقسیم بندی شدند که گروه الف در اولویت ثبت نام هستند.

وی افزود: دانش آموزانی که در اولویت ب قرار دارند به شرط خالی بودن ظرفیت مدرسه در رشته مورد نظر می‌توانند ثبت نام کنند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران به خانواده‌ها توصیه کرد: برای انتخاب رشته فرزندشان، شرایط تحصیلی و نمره دانش آموز را ملاک قرار دهند و برای ورود فرزندشان به رشته خاص، حساسیت نشان ندهند.

شعبانی با اشاره به تفکراتی که در زمینه هدایت تحصیلی از سوی خانواده‌ها وجود دارد، افزود: خانواده‌ها نباید در این زمینه دانش‌آموزان را مجبور به انتخاب یک رشته خاص بکنند، زیرا که پارامتر‌های متنوعی در انتخاب رشته، دخیل است.

او تاکید کرد: آینده شغلی دانش‌آموزان در گرو این انتخاب است، گا‌هی دیده می‌شود که دانش‌آموزی، شرایط احراز ورود به یک رشته خاص را ندارد و خانواده‌ها اصرار بر انتخاب آن رشته می‌کنند که می‌تواند آینده دانش‌آموز و حتی دیگر دانش‌آموزان واجد شرایط را به خطر بیندازد.

برچسب ها: مدارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی