تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

شمار مبتلایان جدید کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۶۳۶ نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن یک‌هزار و ۶۳۶ مورد جدید کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۶۲ هزار و ۱۳ نفر رسید.

کد خبر: ۹۹۱۳۱
۱۳:۵۳ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

شمار مبتلایان جدید کرونا در سیستان و بلوچستان

دیدارنیوز ـ دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: با فوت ۱۸ مورد جدید، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۶۹۲نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۷۲۷ بیمار حاد تنفسی و ۴۱۲ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس بر اساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروری است شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: افزون‌بر ۹۰ درصد موارد مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان از نوع جهش یافته انگلیسی و دلتا است.

هاشمی از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: شهر‌های زاهدان، چابهار، ایرانشهر، زابل به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت قرمز است.

وی بیان کرد: روزانه افزون‌بر ۲ هزار و ۳۰۰ تست کرونا در سیستان و بلوچستان انجام می‌شود که حدود ۳۹ درصد آنان مثبت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: شدت بیماری زایی ویروس جهش یافته همراه با تاخیر در مراجعه بیماران به مراکز درمانی و خود درمانی سبب افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان شده است.

وی اظهارداشت: ۶۰ درصد از مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان سن بین ۳۰ تا ۶۰ سال دارند که باید حواسمان به این مساله باشد.

هاشمی تصریح کرد: با گذشت ۱۷ ماه از شیوع همه گیری کووید-۱۹، عملکرد کادر بهداشت و درمان همچنان قابل قبول و تحسین برانگیز است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی