تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

عرضه ۳۰ هزار خودرو به مشمولان واجدشرایط

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در آیین امضای تفاهمنامه همکاری میان ایدرو و شرکت‌های خودروساز با بنیاد شهید در راستای اجرای بند «ز» تبصره «۷» قانون بودجه ۱۴۰۰ گفت: براساس این تفاهمنامه ایدرو هماهنگی و اقدامات لازم برای تامین ۳۰ هزار خودرو از محصولات ایران‌خودرو و سایپا به مشمولان واجد شرایط معرفی‌شده از سوی بنیاد شهید را انجام خواهد داد.

کد خبر: ۹۹۰۷۶
۱۱:۵۱ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

عرضه ۳۰ هزار خودرو به مشمولان واجدشرایط

دیدارنیوز ـ محسن صالحی‌نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور (ایران خودرو و سایپا) برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: ایران‌خودرو حدود ۱۸ هزار خودرو و سایپا ۱۲ هزار خودرو را تامین خواهند کرد. به‌گزارش ایکوپرس، صالحی‌نیا همچنین تصریح کرد: ایدرو بستر لازم برای تحویل خودرو حداکثر در مدت یک ماه پس از واریز وجه از سوی متقاضی از طریق دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا را فراهم می‌کند.

رئیس هیات‌عامل ایدرو همچنین اضافه کرد: تشخیص و معرفی افراد واجد شرایط برای بهره‌مندی از خودرو بر عهده بنیاد شهید است و مبنای نرخ محصولات نیز نرخ مصوب اعلامی از سوی مراجع ذی‌صلاح در زمان عرضه خودروهاست. صالحی‌نیا هدف از این تفاهمنامه را تسهیل در تردد جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا دانست و گفت: بر این اساس، همکاری و هماهنگی لازم برای واگذاری خودرو به جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا و مدافعان حرم از سوی دو خودروساز بزرگ کشور ایران‌خودرو و سایپا را انجام خواهیم داد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت این تفاهمنامه را در راستای اجرایی شدن بند «ز» تبصره «۷» قانون بودجه ۱۴۰۰ دانست و تصریح کرد: تلاش‌های لازم برای ایجاد شرایط موردنیاز برای تحقق تسهیلات بانکی و واگذاری خودرو به صورت اقساطی انجام خواهد شد.

تولید ۱۲۰ هزار خودرو سواری

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از آغاز اجرای تعهدات خودرو تارا در چند روز آینده خبر داد و گفت: تارا با گیربکس اتوماتیک در شهریور تحویل مشتریان خواهد شد.

فرشاد مقیمی در آیین امضای تفاهمنامه همکاری میان سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، شرکت‌های خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا با بنیاد شهید و امور ایثارگران و بانک مرکزی با تکریم مقام شهدا و جانبازان به رشد ۲۲ درصدی تحویل خودرو به مشتریان از ابتدای امسال تا هفته نخست تیر، نسبت‌به مدت مشابه سال قبل اشاره و عنوان کرد: از ابتدای امسال، حدود ۱۲۰ هزار خودرو سواری در ایران‌خودرو تولید شده است.

مقیمی با اشاره به افزایش دو برابری تولید خودرو تجاری نیمه‌سنگین و سنگین در سال جاری نسبت‌به سال قبل، افزود: از ابتدای امسال تا ۷ تیر ۱۱۳۲ خودرو سنگین هزار و تجاری با افزایش ۴ برابری محصولات داخلی تولید شد، این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۶۱۱ خودرو بوده است؛ برنامه پیش‌بینی‌شده برای تولید سال ۱۴۰۰، حدود ۴ برابر عملکرد سال گذشته خواهد بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با اشاره به رشد تولید در خودرو‌های باری و مسافری بیان کرد: از زمان شروع نهضت داخلی‌سازی قطعات و آغاز تولید اتوبوس، تولید این محصول را از ۵۸ هزار یورو ارزبری به ۴۴ هزار یورو رساندیم و در سال ۱۴۰۰ نیز برنامه کاهش این میزان به ۳۳ هزار یورو را هدف‌گذاری کرده‌ایم که تا به امروز توانسته‌ایم حدود ۱۳ میلیون یورو از این رقم را محقق کنیم. وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی ایران‌خودرو دیزل در تامین خودرو‌های حمل‌ونقل عمومی، ابراز امیدواری کرد ایران‌خودرو بتواند نیازمندی‌های کشور در این حوزه را رفع کند.

به‌گفته مقیمی، تولید انبوه گیربکس نیمه‌اتوماتیک از شهریور و همزمان با هفته دولت آغاز خواهد شد و خودرو مجهز به این گیربکس نیز از آبان به مرحله تولید خواهد رسید.

گفتنی است به موجب این تفاهمنامه، هماهنگی و همکاری در واگذاری ۳۰ هزار خودرو به صورت اقساط ۵ ساله به جانبازان، خانواده‌های معظم شهدا و مدافعان حرم از سوی دو شرکت خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا با هدف تسهیل در تردد جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا انجام خواهد شد.

سهم گروه صنعتی ایران‌خودرو از مجموع خودرو‌های تحویلی، ۱۸ هزار دستگاه از ۶ محصول پرفروش شامل پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو پارس TU ۵، سورن‌پلاس، راناپلاس، دناپلاس اتوماتیک و سمند ال‌ایکس است.
تحلیل تست تصادف عابرپیاده

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان جتکو ایران‌خودرو با بیان اینکه حدود ۱۵ پروژه مرتبط با فناوری‌های خودرو در دو بخش محصول و فرآیند برای امسال تعریف‌شده، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در بهمن نمونه اولیه تارای برقی که منطبق با شاخص‌های صنعتی‌سازی است، رونمایی خواهد شد.

داوود خسروی طراحی سخت‌افزار و نرم‌افزاری پلتفرم برق و الکترونیک خودرو را از پروژه‌های مهم جتکو دانست و گفت: این پلتفرم قابلیت استفاده در تمامی محصولات بنزینی ایران‌خودرو را دارد و نخستین شبکه و برد ماژول کنترل بدنه (BCM) طراحی و ساخته داخل شده در پلتفرم برق و الکترونیک خودرو به‌شمار می‌رود. نمونه اولیه این محصول، پاییز امسال برای انجام تست‌های مربوط روی یکی از محصولات پرتیراژ ایران‌خودرو قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بخشی از پروژه‌های توسعه‌ای جتکو از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری موردحمایت قرارگرفته و در حال اجراست.

خسروی با بیان اینکه پروژه ملی طراحی، ساخت، پیاده‌سازی و صحه‌گذاری واحد کنترل موتور خودرو (ECU)، از طرح‌های فعلی جتکو به‌شمار می‌رود که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حال انجام است، اظهارکرد: در پایان امسال، نمونه این طرح که در بخش‌های نرم‌افزار و سخت‌افزاری از سوی مهندسان ایرانی طراحی و داخلی‌سازی شده، ارائه خواهد شد.

مدیرعامل جتکو با اشاره به همکاری این شرکت با مرکز تحقیقات ایران‌خودرو، خاطرنشان کرد: طراحی داخلی محصول جدید K ۱۲۵ که از پروژه‌های بزرگ ایران‌خودرو به‌شمار می‌رود، به جتکو واگذارشده است.

همچنین بهبود و اصلاح طراحی داخلی تارا به‌منظور ارائه طرحی جدید از این محصول، از جمله پروژه‌های امسال این شرکت به‌شمار می‌رود. تحلیل‌های رفتار دینامیکی بر روی خودرو تارا و محصول K ۱۲۵ نیز از دیگر پروژه‌های تعریف‌شده است.

وی توسعه ماژول نرم‌افزاری تحلیل تصادف عابرپیاده را از جمله پروژه‌های موفق شرکت جتکو خواند که در ابتدای امسال به پایان رسیده و تصریح کرد: با این توان محاسباتی می‌توان قابلیت هر محصول را قبل از انجام تست واقعی تصادف عابرپیاده در کشور‌های خارجی، به صورت دیجیتالی در داخل کشور بررسی کرد که این موضوع نه‌تن‌ها زمان طراحی محصولات را کاهش می‌دهد، بلکه اثر چشمگیری در کاهش ارزبری نیز دارد.

خسروی با اشاره به مشکلات تامین و نرخ بالای پولیش خارجی رنگ مورداستفاده در سالن‌های رنگ ایران‌خودرو به‌دلیل تحریم‌ها، از اجرای پروژه داخلی‌سازی آن خبر داد و گفت: مجموعه دانش‌بنیان جتکو برای رفع این نیاز از یک سال گذشته فعالیت تحقیقاتی و پژوهشی خود را روی این پروژه آغاز کرد که درحال‌حاضر تولید آزمایشی پولیش جتکو تحویل خطوط سالن رنگ ایران‌خودرو شده است. این محصول قابلیت رقابت با نمونه خارجی خود را دارد و اگر از آزمون‌ها و نتایج گوناگون عملکردی در خط تولید با موفقیت عبور کند، دیگر نیازی به خرید خارجی آن نخواهد بود.

مدیرعامل جتکو با بیان اینکه موضوع بررسی و بهبود سکوت نسبی کابین محصولات خانواده P ۲۰۰ مانند پژو ۲۰۷ هاچ‌بک از پروژه‌های جدید امسال است که محصول پروژه تا اوایل سال آینده تکمیل و تحویل خواهد شد، بیان کرد: در این پروژه به کمک شبیه‌سازی انتشار ارتعاش و صدا از موتور و دیگر اجزای داخل کابین، سعی بر کنترل و کاهش انتقال سروصدا به داخل کابین خواهد شد که در راستای ارتقای رضایت مشتریان، از این دانش توسعه‌یافته در جتکو برای سایر محصولات تولیدی ایران‌خودرو نیز استفاده خواهد شد.

منبع: دیباچه
برچسب ها: قیمت خودرو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی