تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ماکرون تئوری نژادی انتقادی را مقصر رادیکالیزه شدن فرانسه دانست

رئیس جمهور فرانسه علیه مفهوم "درهم تنیدگی" (یک نظریه انتقادی نژادی رایج در میان بسیاری از استادان دانشگاه غربی که بر اساس استدلال آن سطح تبعیض یا امتیاز دریافتی یک فرد مبتنی بر ترکیبی از هویتهای سیاسی و اجتماعی او به ویژه نژاد و جنسیت است) موضع گرفت.

کد خبر: ۹۹۰۶۶
۱۱:۲۲ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

ماکرون تئوری نژادی انتقادی را مقصر رادیکالیزه شدن فرانسه دانست

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و بانکدار سابق روچیلد که تبدیل به سیاستمدار راست میانه در این کشورش شده، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی با نبردی دشوار علیه نیروهای محافظه کار، ملی گرا و ضد گلوبالیستی مواجه بوده و در ماه‌های اخیر تلاش کرده نظر منتقدان بالقوه خود را با ابراز حمایت از سیاستها یا مواضعی مورد حمایت آنها جلب کند.

ماکرون در مصاحبه با نشریه "ال" در پاسخ به سوالی درباره نظرش درباره سیاست هویت اظهار کرد: من شاهد آن هستم که جامعه ما هر چه بیشتر رادیکالیزه می‌شود. او گفت: منطق میان نژادی همه چیز را میشکند زیرا هر فرد را به هویتش ارجاع می‌دهد.

ماکرون خودش را به عنوان یک "جهان شمول" توصیف و تصریح کرد، "با یک مبارزه که همه را به سطح هویتشان یا خصوصیات بارزشان می‌کاهد" موافق نیست.

او تاکید کرد: مشکلات اجتماعی را نمی‌توان تنها بر مبنای جنسیت و رنگ پوست توضیح داد بلکه نابرابری‌های اجتماعی هم در آن دخیل است. من می‌توانم شما را به مردان جوان سفیدپوستی معرفی کنم که در آمیانز یا سن-کوئنتین زندگی می‌کنند و آنها هم مشکلات بزرگی به دلایل مختلف در یافتن شغل دارند.

این دومین بار در یک سال گذشته است که ماکرون در اظهاراتش فعالان و اساتید دانشگاهی که به دنبال مجبور ساختن فرانسه به رویارو شدن با میراث استعمارگری‌اش و نژادپرستی بوده و ادعای تداوم تاثیر این میراث بر بی عدالتی‌ها و استثمار امروز را دارند، هدف قرار می‌دهد. ماکرون سال گذشته میلادی همچنان که مقامها در آمریکا، انگلیس و دیگر کشورهای غربی تسلیم معترضان جنبش جان سیاهپوستان مهم است، شدند متعهد به مقاومت کردن در برابر چنین تلاشهایی در فرانسه شده و تاکید کرد که کشورش "هیچ اثر یا هیچ نامی را از تاریخش پاک نخواهد کرد" و "هیچ مجسمه‌ای را به پایین نخواهد کشید".

مفهوم در هم تنیدگی و "تئوری نژادی انتقادی" یک مفهوم آکادمیک محبوب غربی بوده و منتقدانش آن را نوعی ابراز یا پیامد مفاهیم و تفکر "مارکسیستی" یا "نئومارکسیستی" توصیف می‌کنند.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی