تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
۲۰ سال خشکسالی خراسان جنوبی

حیات وحش خراسان جنوبی نا ندارد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان گفت: کمبود علوفه در زیستگاه‌ها که ناشی از خشکسالی است، قوه بدنی حیات وحش را کم و آن‌ها را لاغر کرده است که این امر قدرت زادآوری را از آنان می‌گیرد؛ به گونه‌ای که امسال در نهبندان پرندگانی، چون کبک و تیهو زادآوری نداشته‌اند.

کد خبر: ۹۹۰۴۴
۱۰:۱۱ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

حیات وحش خراسان جنوبی و کمبود آب

دیدارنیوز ـ امیر کوهستانی اظهار کرد: ۲۰ سال خشکسالی پی در پی آسیب‌هایی را به محیط زیست وارد کرده است.

‌وی افزود: خشکسالی، تامین غذا و آب حیات وحش را با مشکل مواجه ساخته که در این راستا از خیران می‌خواهیم برای تامین علوفه، آب و دارو و سبیر موارد برای زندگی بهتر حیات وحش نذورات خود را به این سمت هدایت کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان با بیان اینکه علاوه بر خشکسالی، رفتار مردم نیز با طبیعت گاهی مشکلاتی را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: مردم نباید پسماند و زباله‌های خود را در طبیعت رها کنند چراکه این امر آسیبی جبران‌ناپذیر به زندگی حیات وحش می‌زند و سالانه تعداد زیادی از گونه‌ها به این دلیل از بین می‌روند.

کاهش آب و حیات وحش سرگردان

کوهستانی با بیان اینکه بر اثر تداوم خشکسالی حدود ۴۰ درصد چشمه‌های حیات وحش نهبندان خشک شده و حجم آبدهی سایر چشمه‌ها نیز کاهش یافته است، تصریح کرد: چشمه‌های حیات وحش با تلاش همکاران محیط زیست لایروبی می‌شود و همچنین آبرسانی سیار به آبشخور‌ها و حوض انبار‌ها افزایش پیدا کرده، اما با این وجود باز هم حجم آبدهی افزایش زیادی نداشته است.

وی تصریح کرد: کمبود علوفه در زیستگاه‌ها که ناشی از خشکسالی است، قوه بدنی حیات وحش را کم و آن‌ها را لاغر کرده است که این امر قدرت زادآوری را از آنان می‌گیرد؛ به گونه‌ای که امسال در نهبندان پرندگانی، چون کبک و تیهو زادآوری نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه با تلاش همکاران، شکار غیرمجاز کاهش یافته است، افزود: طی ماه گذشته، دو تانکر ثابت به حجم ۱۵ هزار لیتر از سوی یکی از خیران زیست محیطی برای تامین آب حیات وحش نهبندان اهدا شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهبندان بیان کرد: کم‌آبی و کمبود علوفه باعث هجوم و ورود حیات وحش به اراضی کشاورزی و روستا‌ها و حتی محور‌های موصلاتی برای پیدا کردن غذا شده و نظم طبیعت را برهم زده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: حیات وحش
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی