تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

آیا این شهید یک میلیونر بود؟

در این مدت عمر هرگز از من درخواستی نکرد. حتی آرزویم بود، که درخواستی از من داشته باشد! در احمد غوغای تواضع و عزت نفس وجود داشت. همیشه آنچه را هم که داشت مال خودش نمی‌دانست. این روحیه از دوران کودکی همراهش بود. کار می‌کرد و حقوقی که می‌گرفت را خرج خودش نمی‌کرد. می‌پرسیدم: «پول‌هایت را چکار می‌کنی؟!»

کد خبر: ۹۸۹۲۲
۱۳:۱۷ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

آیا این شهید یک میلیونر بود؟

دیدارنیوز - شهید احمد آجرلو جانشین تیپ ثارالله بود که در ۲۵ دی‌ماه ۱۳۶۶ در عملیات «بیت‌المقدس۲» در منطقه ماووت به شهادت رسید و پیکرش در بهشت زهرا (س) تهران به خاک سپرده شد.

پدر این فرمانده شهید روایت می‌کند: «من آن موقع دامداری داشتم. احمد پس از بازگشت از مدرسه، پیش من می‌آمد و در کارها به من کمک می‌کرد. می‌گفت «نمی‌خواهم کاری نکرده نانی بخورم!» زیر بار خدمت شاهنشاهی هم نمی‌رفت. می‌گفت «من هیچ علاقه ای به خدمت نظام شاهنشاهی ندارم!»

تا سال ۵۷ که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، با برادرش داود در یک مغازه کار می‌کردند. اوایل سال ۵۹ بود که آمد پیش من و با حالت خاصی گفت: «حاج آقا این شما و این کار و این هم مغازه؛ مختاری.. بفروش، نگهدار… من دیگر نمی‌توانم. اینجا بمانم. باید بروم جبهه.» من هم گفتم: «بروید و به هرچه که رسیدید، مرا از شفاعت خودتان محروم نکنید.»


بیشتر بخوانید: شگرد زنان داعشی فاش شد

اول وارد کمیته انقلاب اسلامی شد. بعد به سپاه رفت. مدت سه سال در سپاه مشکین شهر و تبریز بود؛ بعد هم مسئول سپاه حومه‌ کرج شد. می‌دانستم احمد بسیاری از اوقات با همه‌ مسولیتش پول توجیبی ندارد؛ اما خوش را طوری نشان می‌داد که فکر می‌کردی میلیونر است.

در این مدت عمر هرگز از من درخواستی نکرد. حتی آرزویم بود که درخواستی از من داشته باشد.! در احمد غوغای تواضع و عزت نفس وجود داشت. همیشه آنچه را هم که داشت مال خودش نمی‌دانست. این روحیه از دوران کودکی همراهش بود. کار می‌کرد و حقوقی که می‌گرفت را خرج خودش نمی‌کرد. می‌پرسیدم: «پول‌هایت را چکار می‌کنی؟!» پاسخی نمی‌داد.

در دوران مسئولیتش هم همین روحیه را داشت. بعد از شهادت ایشان؛ ما مدام با مردمی مواجه بودیم که از کرج می‌آمدند و می‌گفتند: «حاج احمد پدر ما بود! با رفتنِ او ما یتیم شده‌ایم…!» این در حالی بود که در زمان حیات احمد، ما از این قضایا خبر نداشتیم. حقیقتا که احمد میلیونر بود.این حد تواضع و عزت، از هرچیزی ارزشش بالاتر است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی