تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

ممانعت از ورود یک دختر باحجاب به کنسرت و واکنش گروه موسیقی

یک گروه موسیقی در مصر در پی ممانعت برگزارکنندگان کنسرت از خرید بلیت توسط یک دختر محجبه، تهدید کردند که این کنسرت را لغو خواهند کرد.

کد خبر: ۹۸۸۲۸
۰۹:۰۹ - ۱۳ تير ۱۴۰۰

ممانعت از ورود یک دختر باحجاب به کنسرت

دیدارنیوز ـ یک دختر محجبه مصری که درصدد خرید بلیت یک کنسرت موسیقی با اجرای گروه شارموفرز (گروه موسیقی مصری) بود، با ممانعت برگزارکنندگان روبه رو و از او خواسته شده تا برای حضور در جشن، نوع پوشش را عوض کند.

این دختر مصری اقدام برپاکنندگان کنسرت موسیقی را بی ادبی و توهین به خود و تمام زنان محجبه مصر خواند و با انتشار مطلبی در فضای مجازی، به این حرکت اعتراض کرد. او همچنین بابت لغو شدن بلیتی که رزرو کرده بود، به پلیس گردشگری شکایت کرده است.

در پی این اقدام، جنجالی میان کاربران مصری به راه افتاده است و واکنش شهروندان مصری به این اقدام متفاوت بوده است؛ عده‌ای با دختر محجبه مصری همراهی کرده و به بی عدالتی و سختگیری که نسبت به زنان محجبه در مصر وجود دارد و در فصل تابستان شدت می‌گیرد، اشاره کرده‌اند. عده‌ای نیز بر آزادی زنان در انتخاب پوشش تاکید کرده و نسبت به این سختگیری‌ها در هر نوع پوششی واکنش نشان داده‌اند.

گروهی نیز با ابراز نظری متفاوت چنین عنوان کرده اند که گردانندگان هر رویدادی حق دارند، پوشش مهمانان و بازدیدکنندگانشان را بر اساس عقاید و سلایقشان، تعیین کنند.

در این میان گروه موسیقی شارموفرز به محض اطلاع پیدا کردن از این جریان، در فضای مجازی اعلام کردند که اگر این مشکل حل نشود کنسرتشان را لغو خواهند کرد؛ زیرا اقدام برپاکنندگان کنسرت با اصل برابری در جامعه در تضاد است و این گروه موسیقی هیچ تفاوت و تبعیضی میان شهروندان و طرفدارانشان قائل نیستند.

واکنش گروه موسیقی شارموفرز، تحسین کاربران مصری را در پی داشته است. یکی از دلایل تِرند شدن این موضوع در مصر این بود که مدتی قبل نیز مشابه همین جریان برای دو زن مصری دیگر اتفاق افتاده بود؛ یکی از این زن‌های محجبه از ورود به یکی از کافه‌های معروف قاهره منع شده و دیگری نیز به دلیل پوشیدن لباس شنای پوشیده که بعضی از زنان محجبه هنگام شنا از آن استفاده می‌کنند، از ورود به استخر منع شده بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی