تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ گزارشگر الجزیره: سکوت تل‌آویو چیز جدیدی نیست

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

روایت مسافری که از پرواز ۶۵۵ ایرباس جا ماند/ بستگان صدای مادرم را می‌شنیدند و گریه می‌کردند

۱۲ تیر بود که برای دید و بازدید و شرکت در مراسم عروسی یکی از آشنایان عازم دبی بودیم، در فرودگاه مشخص می‌شود که ویزایم مشکل دارد و نمی‌توانم سفر کنم، همین موضوع سبب می‌شود تا خانواده ام سفر را به یک روز دیگر موکول می‌کنند...

کد خبر: ۹۸۷۵۴
۱۳:۵۵ - ۱۲ تير ۱۴۰۰

روایت مسافری که از پرواز ۶۵۵ ایرباس جا ماند

دیدارنیوز ـ طارق نیکپور، متولد ۱۳۶۵، اهل بندرعباس که در ۱۲ تیر سال ۱۳۶۷ تازه دو سالگی خود را پشت سر می‌گذاشت که به همراه مادر، خواهر و برادرش بلیط پرواز ۶۵۵ ایرباس بندرعباس به مقصد دبی را تهیه کرده بودند، اما با بروز مشکلی سوار هواپیما نمی‌شوند و به خانه باز می‌گردند و ساعاتی بعد خبر سقوط هواپیما به وسیله ناو جنگی وینسنس آمریکایی به تیتر یک رسانه‌های دنیا بدل می‌شود.

نیکپور در وصف آن روز، افزود: ۱۲ تیر بود که برای دید و بازدید و شرکت در مراسم عروسی یکی از آشنایان عازم دبی بودیم، در فرودگاه مشخص می‌شود که ویزایم مشکل دارد و نمی‌توانم سفر کنم، همین موضوع سبب می‌شود تا خانواده ام سفر را به یک روز دیگر موکول می‌کنند.

وی با بیان اینکه از اهالی محله یادبود بندرعباس که علاوه بر بندرعباسی‌ها اهالی اوز استان فارس و شهرستان بستک را تشکیل می‌دادند، بسیاری قصد شرکت در آن مراسم عروسی را داشتند، اظهار کرد: مادرم می‌گوید آن روز خیلی‌ها مانند ما به خاطر مشکل ویزای اعضای خانواده شان سوار هواپیما نشدند و به خانه برگشتند. از محله ما، اما بسیاری در هواپیما حضور داشتند که به شهادت رسیدند.

نیکپور در خصوص علت سوار نشدنشان خاطرنشان کرد: مدارکمان را به یکی از دفاتر هواپیمایی، جهت صدور ویزا تحویل دادیم، اما در فرودگاه متوجه شدیم که ظاهرا ویزای صادر شده عکس ندارد که مادرم با مسئول دفتر هواپیمایی تماس می‌گیرد و علت را جویا می‌شود که اعلام می‌کنند ظاهرأ عکسم بین مدارک نبوده و این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: دفتر هواپیمایی خیلی اصرار می‌کند که حالا که ویزای فرزندتان نیامده است شما پرواز کنید و هر زمان به دبی رسیدید، در فرودگاه ویزا را به دستتان می‌رسانند، اما مادرم قبول نکرده و به خانه برگشت.

نیکپور در خصوص واکنش بستگان به این ماجرا، عنوان کرد: خاله ام ساکن آلمان بود و از ماجرای مشکل ویزااطلاعی نداشت و بعد از سقوط هواپیما تماس گرفت، فکر می‌کرد که ما در هواپیما بودیم و جانمان را از دست داده ایم و با وجود اینکه مادرم با او صحبت می‌کرد و می‌گفت ما زنده ایم، اما او باورش نمی‌شد که صدای مادرم را می‌شنود و فقط گریه می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه ما به خانه برگشته بودیم که رادیو و تلوزیون خبر "انهدام هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو وینسنس آمریکا" را اعلام کرد، اضافه کرد: می‌دانم که این معجزه بود که سوار هواپیما نشدیم.

نیکپور در پایان گفت: خانواده شهدای ایرباس همانند سایر شهدای این مرزوبوم به‌درستی وظیفه خود را می‌دانند و در ادامه دادن مسیر و آرمان‌های شهدا ثابت‌قدم هستند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سقوط هواپیما
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی