تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ مقام نظامی: هیچ خسارتی در پی نداشته است

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس سابق ارتش انگلیس: طالبان پیروز جنگ در افغانستان است

رئیس سابق ارتش انگلیس در پی افشای اینکه احتمالا همه سربازان انگلیسی تا روز یکشنبه از افغانستان خارج خواهند شد، گفت، طالبان در جنگ با غرب در این کشور "غلبه یافته است".

کد خبر: ۹۸۶۹۴
۱۱:۱۹ - ۱۲ تير ۱۴۰۰

رئیس سابق ارتش انگلیس: طالبان پیروز جنگ در افغانستان است

دیدارنیوز - ژنرال لورد دانات، رئیس سابق ارتش انگلیس در مطلبی در نشریه تلگراف نوشت، ماموریت این بوده که به مردم افغانستان نسبت به یک زندگی "صلح آمیز‌تر و میانه‌رو تر" حق انتخاب داده شود.

او گفت: نهایتا نیرو‌های طالبان غلبه یافته‌اند و مردم آن کشور از شانس انتخاب یک روش زندگی بهتر محروم شده‌اند. به شکلی تراژیک، فروافتادن به آشوب جنگ داخلی به شدت محتمل به نظر می‌رسد.

لورد دانات خواستار یک "حسابرسی" به سبک چیلکات از کمپین در افغانستان در پی افشاگری تلگراف درخصوص پایین آمدن پرچم انگلیس در کابل و پایان یافتن ۲۰ سال حضور انگلیس در این کشور شد.

خروج کامل نظامیان تحت رهبری آمریکا در افغانستان در ابتدا بر طبق برنامه ریزی قرار بوده تا ۱۱ سپتامبر و در بیستمین سالگرد حمله به برج‌های دوقلو در آمریکا تکمیل شود.

لورد دانات اظهار کرد: ارتش ملی افغانستان ظاهرا اراده برای جنگیدن را از دست داده و سربازان بسیاری دارند پستهایشان را ترک می‌کنند و دیگر این ارتش مورد پشتیبانی قدرت هوایی اساسی بین‌المللی نیست.

یک منبع نظامی ارشد انگلیسی به تلگراف اظهار کرد: خیلی از ما هستیم که در افغانستان خدمت کرده‌ایم و به شکلی اجتناب ناپذیر وابستگی عمیقی به نیرو‌های امنیتی افغانستان که در کنارشان خدمت کرده‌ایم، داریم.  
این منبع اضافه کرد: ما خیلی از افراد را پشت سر گذاشتیم. این یک راز نیست که ما ترجیح می‌دادیم می‌ماندیم تا همچنان شاهد این پیشبرد این روند و تضمین بیشتر امنیت این کشور باشیم.

امید‌ها درخصوص احیای مذاکرات به بن بست رسیده صلح افغانستان با خروج سربازان خارجی از این کشور با مشاهده پیشروی‌های اخیر طالبان در بخش‌هایی از شمال افغانستان کمرنگ شده است.

نیرو‌های افغان در پاره‌ای مواقع در متوقف کردن حملات ناتوان به نظر رسیده‌اند و ابعاد و سرعت عقب نشینی‌های دولت افغانستان نه فقط باعث تعجب واشنگتن و لندن بلکه همچنین قدرت‌های منطقه‌ای نظیر پاکستان شده است.
یک دیپلمات ارشد نزدیک به مذاکرات صلح افغانستان اظهار کرد: چرا حالا آن‌ها وقتی که معنی مذاکرات واگذار کردن برخی از مناطق تصرف شده توسط آن‌ها است، مذاکره کنند؟

یک وزیر سباق طالبان هم گفت، این خروج نشان داد که "ما پیروز هستیم".

فرستاده‌های طالبان تلاش داشته اند به دولت افغانستان و جامعه بین‌المللی اطمینان دهند که امارت سختگیر خود در دهه ۱۹۹۰ را که از بابت سرکوب زنان و اعدام مجرمان بدنام بود، مجددا اعمال نخواهند کرد.

اما یک فرمانده طالبان اظهار کرد این دقیقا همان چیزی است که برایش می‌جنگد. این فرد که نامش اسد صداقت است، گفت: طالبان به ایجاد یک حکومت اسلامی خواهد پرداخت و آن تفاوت چندانی با حکومت قدیمی نخواهد داشت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی