تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

سخنی با محسنی اژه‌ای

کد خبر: ۹۸۵۹۸
۱۳:۰۴ - ۱۱ تير ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ سید مالک لطفیان*: راقم این سطور را باور بر این است که پاکدستی، سلامت مالی وساده زیستی ایشان وفرزندانش در نزد همگان حتی دشمنانش پوشیده نیست، ولی برای رییس عدلیه، علاوه بر این شرط لازم، تحقق شرائطی به شرح ذیل پیشنهاد می‌گردد:

۱- جنابعالی درچند دهه گذشته در قوه قضاییه منشا خدمات فراوانی بوده اید، اما اینکه در مقابل فساد‌های نفوذ کرده تا مغز استخوان، چقدر سکوت پیشه کرده‌اید شاید یک دلیلش این باشد که اختیارات رییس قوه را تاکنون نداشته‌اید. عملکردتان منبعد بعنوان قاضی القضات مبسوط الید، ثابت خواهد کرد که چقدر در ترک فعل‌های قبلی، معذور بوده ودرمقابله بافساد، محدودیت داشته اید. این گوی و این میدان.

۲- حضرتعالی باتوجه به سابقه اطلاعاتی و امنیتی، تاکنون رویکردی معطوف به حفظ نظم ونظام ولو در کسوت قضاوت داشته اید، اگر اما، به مقتضای عدالت وبی‌طرفی بخواهید دوگانه"قضاوت" و "امنیت"را حل کنید کارسختی در پیش رو دارید؛ ریاست بر قوه از این پس، محسنی دیگری می‌طلبد، پدری عادل، رئوف واخلاق مدار که همه آحاد جامعه وگروه‌ها حتی مخالفین را تحمل کرده و همچون جناب آقای رییسی با سعه صدر که از ظرفیت عظیم جامعه حقوقی کشور بهره برد، مردم ونخبگان با دستگاه قضا احساس ارامش و امنیت کنند.

۳- اگر بناست اصلاحات شکلی دوسال گذشته، عمق بیشتری پیدا کرده و از سامانه‌های الکترونیک به انسان‌ها گسترش یافته و عدالت در ماهیت قضا واحکام دادگاه‌ها تجلی یابد مستلزم بکارگیری قضات ومدیران قضایی شجاع و مستقل است که از بیم آثار احکام و اقداماتشان، به محافظه کاری و مصلحت اندیشی روی نیاورده ودر تشخیص قضایی خویش، بدون هراس و قاطع عمل کنند.

۴- تحقق تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر پاسداشت آزادی‌های مشروع مطابق قانون اساسی در فراز اول حکم انتصاب حضرتعالی، اقتضا می‌کند هیات‌های منصفه دررسیدگی به جرائم سیاسی وامنیتی از حالت فرمایشی درآمده و با پرهیز از برخورد‌ها و بازداشت‌های خودسرانه ومنع ضابطین امنیتی در مواجهه غیرقانونی بادگراندیشان، زمینه تقویت ونهادینه کردن آزادی‌ها و فعالیت‌های کنشگران سیاسی ونشاط اهالی رسانه و مطبوعات بالاخص درعرصه مجازی، فراهم گردد.

و کلام آخر اینکه؛ جناب آقای محسنی!

عدلیه دوسالی است نفس تازه و خون جدیدی در رگهایش جریان یافته و با مدیریت مدبرانه جناب آقای رییسی، بوی عدالت و آزادی به طور نسبی به مشام حقوقدانان کشور رسیده است؛ نکند فسادقضایی، سیاسی کاری وانسداد سیاسی سال‌های قبل دوباره جان بگیرد و امید برآمده کنونی بدل به یاس وسرخوردگی قضات متعهد و زحمتکش و وکلای این مرزوبوم گردد. آمین

*وکیل دادگستری

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی