تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نجفی توانا: امیدوارم رئیسی توان تامین آزادی‌های مردم را داشته باشد

رییس پیشین کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان این‌که منشور حقوق شهروندی عملا در حد شعار باقی ماند و عملی نشد ابراز امیدواری کرد که سید ابراهیم رئیسی توان تضمین حقوق بشر و تامین آزادی‌های مردم را داشته باشد.

کد خبر: ۹۸۴۹۱
۰۹:۰۱ - ۱۰ تير ۱۴۰۰

نجفی توانا رئیسی و تامین آزادی‌های مردم

دیدارنیوز ـ علی نجفی توانا در ارتباط با تحقق شعار «حقوق شهروندی» در دولت روحانی و انتظار از دولت آینده در این زمینه، گفت: امیدوارم طرح این شعار و منشور حقوق شهروندی توسط آقای روحانی تنها جنبه شعاری نداشته باشد، با این وجود با لحاظ اصل بر برائت و انگیزه درست حقوق بشری، مطالب مندرج در آن منشور به نوعی هماهنگ با حقوق و آزادی‌های مصرح در میثاقین، قانون اساسی و قوانین دیگر در داخل کشور و تکرار حقوق مربوط به انسان‌ها در زندگی اجتماعی بود.

این حقوقدان افزود: ایراد این منشور فقدان ضمانت اجرایی بود و باید بگویم به اندازه کافی با توجه به الحاق ما به کنوانسیون‌های مربوط به حقوق مدنی و سیاسی به عنوان میثاقین، مفاد قانون اساسی که شعار مسئولین انقلاب بود، قانون حقوق شهروندی و حتی بخشنامه مرحوم شاهرودی موضوعات حقوق شهروندی را داشتیم و این‌ها همگی متضمن مسائلی بودند که در این منشور آمده بود، اما اشکال کار این بود که، چون منشور فاقد ضمانت اجرایی کافی بود عملا در حد شعار در کشور باقی ماند.

نجفی توانا در پایان گفت: امیدوارم با توجه به توضیحات آقای رئیسی و با عنایت به این‌که ایشان به نوعی مورد حمایت نهاد‌های مختلف نظامی و امنیتی می‌باشد به نوعی توان تضمین حقوق بشر و تامین آزادی‌های مردم را داشته باشد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
تندیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
0
0
میان ماه من تا ماه گردون / تفاوت از زمین تا آسمان است . آقای نجفی توانا : اولویت های من یعنی خانواده من مشکل از خودم ، همسرم ، فرزندان اناث و ذکور و نوه ام متشکل از مسکن ، معاش و قوت روزانه ، اشتغال فرزندان ، درمان بیماری صعب العلاج همسرم ، هزینه تحصیلات و این قبیل چیزهاست . در اقوام ، بستگان و آشنایان و همچنین دوستان و همسایگانم نیز تا آنجا که من میدانم همین دست دغدغه هاست . ما در گعده های خویشاوندی یا دورهمی های همسایگان یا دوستان هرگز از آزادی سخن نمیگوییم چون انقدر اسیر گرفتاری های بخورنمیر زندگی هستیم که هیچ آزادی بالاتر از رهایی از این دست غم و غصه ها و رنج ها نمیبینیم . غصه آوارگی و بی مسکنی ، بیماری و رنج تهیه دارو و درمان ، خجالتی که پدر و مادر سر سفره پیش فرزندان میکشند . اینها چنان گدازنده اند که اصلا تمناهای شما از مدیران کشور برایمان چنان غریبند چونان غربت ماهیان به ساحل افتاده در پیش پرندگان آسمان . جناب آقای نجفی توانا ، وقتی فرزندان بیکار و بی همسر و بدون شغل و مسکن در جلوی پدرشان راه میروند پدر چون موجی در هم کوفته بر خویشتن خود خراب میشود و از خفای جگر آه میکشد و آرزوی سر و سامان یافتن فرزندان برایش شیرین ترین هدیه های زنگی است . اقای نجفی توانا ، آری تمنای ما و در خواست آزادی ما تمنای رهایی از این غم و اندوه جان فرساست . اما آیا تمنای آزادی یک وکیل دادگستری که فقط بخشی از دریافتی از موکلش ملک و سکه و دلار یا حق الوکاله های چند صد میلیونی تا چند میلیارد تومانی است با تمانی آزادی از درد و رنج روزانه 80 میلیون جمعیت این آب و خاک که امثال تو شیره جانشانرا میمکی یکی است . آقای نجفی توانا و همفکران آقای نجفی توانا ، لطفا ما ملت درد و رنج کشیده را با تمناهای خود تنها بگذارید . صورتهای ما از سیلی خود سرخ است ، این صورتهای سرخ آبرومند را با تمناهای نفسانیتان بیش از این مرنجانید .
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی