تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

درخواست ۷۳ نماینده کنگره آمریکا از بایدن برای لغو رسمی طرح "معامله قرن"

جمعی از اعضای کنگره آمریکا از رئیس جمهوری این کشور خواستند از سیاست‌های ترامپ در حمایت از رژیم صهیونیستی عدول کرده و لغو طرح معامله قرن را رسما اعلام کند.

کد خبر: ۹۸۴۵۹
۱۵:۳۴ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

درخواست ۷۳ نماینده کنگره آمریکا از بایدن برای لغو رسمی طرح

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری معا فلسطین، ۷۳ عضو کنگره آمریکا با امضای نامه‌ای -که بتی مک‌کولوم آن را روز سه‌شنبه به کاخ سفید تحویل داد- خطاب به جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور، او را به لغو سیاست‌های مختلف دولت قبلی در نادیده گرفتن حقوق فلسطینی‌ها تشویق کرده و از او خواستند به سیاست سابق این کشور در مورد درگیری‌ و اختلافات میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی از جمله سیاست حمایت از راه‌حل دو کشوری بازگردد.

آنها در ادامه از دولت بایدن خواستند از طرح پیشنهادی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور برای خاورمیانه موسوم به معامله قرن رسما خارج شود و هر چه سریع‌تر کنسولگری آمریکا در قدس را برای خدمت به فلسطینی‌ها افتتاح کند.

در این نامه با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت ترامپ دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را از راه‌حل دو کشوری دور کرده و آنها را به سوی برخی بحران‌ها سوق داد و همچنین موجب شکل‌گیری درگیری‌های اخیر و گسترش شهرک‌سازی‌ها در قدس اشغالی و حمله هوایی به نوار غزه شدند، آمده است: آغاز این خشونت یادآوری دردناکی برای این موضوع است که درگیری‌های دو طرف فلسطینی و اسرائیلی هیچ راه‌حل نظامی نداشته و تنها می‌توان آن را از طریق دیپلماتیک و راه‌حل دو کشوری مذاکراتی که ضامن حقوق شهروندی، سیاسی، سلامت و تعیین سرنوشت برای هر دو طرف باشد، برطرف کرد.

همچنین آنها بایدن را تشویق کردند بر خلاف سیاست‌های دولت قبلی در مورد درگیری‌های فلسطینی-اسرائیلی عمل کند از جمله اینکه به وزارت خارجه و گمرک آمریکا دستور دهد شهرک‌های اسرائیلی را بر خلاف قوانین بین‌المللی بدانند، همچنین شخص رئیس جمهوری با انتشار بیانیه‌ای مخالفت کاخ سفید با اخراج ظالمانه خانواده‌های فلسطینی از قدس شرقی و تمامی مناطق فلسطینی را اعلام کند و همینطور بایدن به نهادهای آمریکایی دستور دهد در تمامی اسناد دولت آمریکا به این نکته اشاره کنند که کرانه باختری و نوار غزه مناطقی اشغالی هستند و همچنین تمامی کمک‌های سابق به فلسطینی‌ها که تعلیق شدند، فورا ازسرگرفته شوند.

در ادامه این نامه تاکید شد، وزارت خارجه آمریکا باید موضعگیری‌هایی هماهنگ شامل محکومیت‌های علنی و جدی موارد نقض حقوق بشر فلسطینی‌ها را در پیش بگیرد.

همچنین آنها با تاکید بر اینکه باید گام‌های بیشتری برای کمک به دو طرف درگیری در حفظ امکان رسیدن به راه‌حل دو کشوری برداشته شوند، اظهار کردند: بر این باوریم که گام اول آمریکا باید ازسرگیری سریع موضعگیری‌های سیاسی این کشور باشد که افق‌های صلح را دوباره باز می‌کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
عمران وصالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
0
0
درود بر شرف ۷۳ نماینده صلح طلب،حق طلب مظدلومان چنانچه کاسه ای زیر نیم کاسه نباشد جنگ طلبی وزور گویی محکوم و صلح طلبی مطلوب عموم است
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی