تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

نبردی نا به هنگام میان "تهران و واشنگتن"!

آخرین حملات جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده علیه شبه نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه و عراق اولین و یا احتمالاً آخرین حمله دوره ریاست جمهوری وی نخواهد بود.برای برخی از همفکران دموکرات بایدن، سوال اساسی این است: آیا الگوی حملات و ضد حملات دوباره به منزله آغاز درگیری های نیابتی بین دو طرف است؟

کد خبر: ۹۸۳۷۲
۱۱:۴۸ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

نبردی نا به هنگام میان

دیدارنیوز - آخرین حملات جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده علیه شبه نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه و عراق اولین و یا احتمالاً آخرین حمله دوره ریاست جمهوری وی نخواهد بود.

رویترز در مورد بالا گرفتن تنش میان آمریکا و شبه نظامیان شیعه عراقی نوشت: برای برخی از همفکران دموکرات بایدن، سوال اساسی این است: آیا الگوی حملات و ضد حملات دوباره به منزله آغاز درگیری های نیابتی بین دو طرف است؟

اگر این اتفاق بیفتد، این خطر هم وجود دارد که واشنگتن بدون دخالت کنگره درگیر یک جنگ مستقیم با ایران شود، موضوعی که بعد از دو دهه "جنگهای طاقت فرسا و فرسایشی " از نظر سیاسی ضربات بسیاری بر پیکر آمریکا وارد خواهد ساخت.
 
سناتور کریس مورفی از چهره های حزب دموکرات و رهبر کمیته فرعی روابط خارجی سنا، به رویترز گفت: پاسخ به این سوال با توجه به سرعت حملات علیه نیروهای آمریکایی و  افزایش دفعات پاسخ های ما، دشوار نیست. آنچه که ما همیشه نگران آن هستیم این است که ایالات متحده وارد جنگی شود که دوباره در آن گیر بیافتد.
 
ایران و آمریکا در ژانویه 2020 هنگامی که دولت ترامپ دست به ترور یک ژنرال برجسته ایرانی زد و ایران با حملات موشکی در عراق که باعث آسیب مغزی بیش از 100 سرباز آمریکایی شد به نوعی پاسخ آن اقدام را داد بیش از هر زمان دیگری به جنگ نزدیک شدند. 
 
در آخرین دور تنش هم، جنگنده های آمریکایی روز یکشنبه تأسیسات عملیاتی و ذخیره سازی اسلحه را در دو مکان در سوریه و یکی در عراق هدف قرار دادند، بنا به آنچه پنتاگون گفت این حمله پاسخی مستقیم به حملات هواپیماهای بدون سرنشین شبه نظامیان عراقی وابسته به ایران علیه پرسنل و تأسیسات ایالات متحده در عراق بوده است.
 
اعضای کنگره در حال حاضر به دنبال لغو برخی از مجوزهایی هستند که روسای جمهوری از هر دو جناح برای توجیه حملات قبلی خود در عراق، سوریه و جاهای دیگر از ان استفاده می کردند.
 
با این حال حتی لغو این مجوز ها هم لزوما مانع از انجام حملات هوایی دفاعی بایدن یا هر رئیس جمهور دیگری در راستای منافع آمریکا نمی شود.
 
مورفی پس از اینکه توسط تیم امنیت ملی بایدن در جریان این حملات قرار گرفت گفت که همچنان نگران است چرا که نیروهای آمریکایی برای جنگ با داعش در عراق بودند و نه برای جنگ با شبه نظامیان همسو با ایران! چنین اقداماتی می تواند آتش جنگی دیگر را روشن کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی