تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

طرح تقویت امنیت غذایی؛ دست‌پخت مجلس برای مهار گرانی محصولات کشاورزی

رئیس کمیسیون «کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست» مجلس شورای اسلامی گفت: در طرح تقویت امنیت غذایی به دنبال حذف دلالان از بازار مایحتاج مردم هستیم تا از این طریق گرانی محصولات کشاورزی را مهار کنیم.

کد خبر: ۹۸۳۷۱
۱۱:۴۸ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

سید جواد ساداتی نژاد طرح تقویت امنیت غذایی؛

دیدارنیوز ـ سید جواد ساداتی‌نژاد با اشاره به افزایش قیمت محصولات کشاورزی در بازار مایحتاج مردم، گفت: متاسفانه بازار محصولات کشاورزی متولی خاصی ندارد.

وی با اشاره به طرح تقویت امنیت غذایی کشور بیان داشت: تلاش داریم تا مسئله افزایش قیمت محصولات کشاورزی را پیرو طرح مذکور برطرف کنیم تا یک مرجع برای افزایش قیمت محصولات کشاورزی تصمیم‌گیری کند.

رئیس کمیسیون «کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست» در مجلس بیان داشت: ما در طرح تقویت امنیت غذایی به دنبال حذف دلالان از بازار مایحتاج مردم هستیم.

این نماینده مجلس با اشاره به حذف دلال بازار مایحتاج مردم و مدیریت از تولید تا سفره مردم اظهارداشت: اگر بازار محصولات کشاورزی در اختیار یک متولی باشد آن متولی راحت‌تر می‌تواند قیمت محصولات کشاورزی را برای مصرف کننده تعیین کند، اما در حال حاضر به دلیل پراکندگی اختیارات مشکلات برطرف نمی‌شود.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر تولید محصولات کشاورزی در اختیار وزرات جهاد کشاورزی و توزیع هم در اختیار وزرات صمت است، بیان داشت: از این رو دلالان از این پراکندگی اختیارات استفاده کرده و دست به سودجویی می‌زنند و باعث می‌شوند تا قیمت محصولات کشاورزی در مزرعه با قیمت بازار متفاوت باشد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: ما در این طرحی می‌کوشیم حوزه بازار و تجارت محصولات کشاورزی را ساماندهی کنیم که این مسئله خود یکی از راه‌های تنظیم بازار و قیمت عادلانه برای محصولات کشاورزی است.

ساداتی‌نژاد بیان داشت: در قالب این طرح پیشنهاد تشکیل ستاد تنظیم بازار محصولات کشاوزی پیش‌بینی شده که این مسئله اخیر در مجلس مورد موافقت قرار گرفت.

رئیس کمیسیون «کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست» مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: براساس این مصوبه ستاد تنظیم بازار کشاورزی ۱۷ عضو خواهد داشت.

وی اظهارداشت: دو نماینده از کمیسیون کشاورزی به عنوان ناظر و دو کشاورز خبره در این ستاد حضور خواهند داشت تا کشاورزان در سیاست گذاری و تصمیم گیری‌ها مشارکت بیشتری داده شوند.

منبع: میزان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی