تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

تکرار نشدن سوانح جاده‌ای اعتبار می‌خواهد/ رانندگان توان نوسازی ناوگان خود را ندارند

در پی واژگونی دو اتوبوس خبرنگاران و سرباز معلمان در هفته گذشته، رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری معتقد است که مشکل در سوانح جاده‌ای که برای اتوبوس‌ها رخ می‌دهد ایمن نبودن جاده‌ها، ناوگان فرسوده و راننده است. حل این مشکلات نیاز به اقدامات زیرساختی دارد که سرمایه و بودجه می‌خواهد.

کد خبر: ۹۸۳۳۷
۱۰:۲۸ - ۰۹ تير ۱۴۰۰

تکرار نشدن سوانح جاده‌ای اعتبار می‌خواهد

دیدارنیوز ـ در روز‌های پایانی هفته گذشته دو حادثه دلخراش واژگونی اتوبوس خبرانگارن و سرباز معلمان جان دو خبرنگار ایسنا و ایرنا و تعدادی از سرباز معلمان را گرفت، اما به نظر تا کنون هیچ یک از دستگاه‌های متولی از وزارت راه و شهرسازی، سازمان راهداری و حتی سازمان محیط زیست به عنوان برگزار کننده تور رسانه‌ای برای خبرنگاران مسئولیت این اتفاق را قبول نمی‌کنند و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد و این اتفاقات تلخ را رقم زده است، بر جای خود باقیست.

احمدرضا عامری - رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری- در اینباره گفت: گرچه اتوبوس خبرنگاران برای شبکه حمل و نقل برون شهری نبوده است و بسیاری از سازمان‌ها و مجموعه‌های دولتی برای خود این وسایل حمل و نقل عمومی را در اختیار می‌گیرند، اما مشکل اصلی در این زمینه که سبب حادثه‌ساز شدن اتوبوس‌ها می‌شود به زیر ساخت‌هایی مانند جاده‌های ناایمن و ناوگان فرسوده و حتی راننده بر می‌گردد.

وی افزود: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، افزایش جمعیت در سال‌های گذشته متناسب با توسعه در ناوگان حمل و نقل عمومی و جاده‌های کشور نبوده است و تحقق چنین وعده‌هایی بودجه و اعتبار می‌خواهد.

رییس اتحادیه شرکت‌های مسافربری ادامه داد: در شرایطی که خرید یک اتوبوس از شرکت‌های داخلی که در سال‌های گذشته حدود ۸۰۰ میلیون تومان بوده به حدود ۵ میلیارد تومان رسیده است چگونه یک راننده توان مالی نوسازی ناوگان خود را دارد و در شرایطی که میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری (اتوبوس) در ایران ۱۳ سال است مسلما بروز چنین حوادثی افزایش پیدا خواهد کرد.

عامری با بیان اینکه استاندارد کشور‌های اروپایی برای نوسازی اتوبوس پنج سال است، گفت: در سال‌های اخیر پیشنهاد دادیم که در ابتدا سن ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری را به ۱۰ سال کاهش دهیم و سپس به استاندارد‌های بین‌المللی نزدیک شویم، اما این اتفاق هم نیفتاد. از سوی دیگر کمبود قطعات و لوازم مورد نیاز نیز در بروز مشکلات در این زمینه و بروز سوانح جاده‌ای بی‌تاثیر نیست.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی