تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

اعتراض کاتالان‌ها به سفر پادشاه اسپانیا به بارسلونا

همزمان با اینکه تلاش‌های در سطح بالا برای کاهش تنش‌ها در کاتالونیا مجدد حرکت و جان تازه‌ای گرفته، طرفداران استقلال این منطقه نسبت به سفر پادشاه اسپانیا به بارسلونا اعتراض کردند.

کد خبر: ۹۸۰۳۰
۱۲:۲۰ - ۰۷ تير ۱۴۰۰

اعتراض کاتالان‌ها به سفر پادشاه اسپانیا به بارسلونا

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فیلیپ ششم، پادشاه اسپانیا در بارسلونا به سر می‌برد تا به افتتاح یک نمایشگاه بزرگ بین‌المللی گوشی همراه موسوم به "کنگره جهانی موبایل" که امروز (دوشنبه) آغاز می‌شود، کمک کند.

راهپیمایی‌های اعتراض به سفرهای پادشاه اسپانیا به کاتالونیا امری رایج و معمول هستند؛ پادشاهی که سمبل حکومت مادرید است و از جنبش‌های جدایی‌طلبی انتقاد کرده است.

اما به رغم این مواضع مقابله‌ای و سفت و سخت، تحولات اخیر این احتمال را مطرح کرده که مقامات ارشد احتمالا راهی برای یک سازش حدودی پیدا می‌کنند. تعداد افرادی که در راهپیمایی‌های اعتراضی روز یکشنبه شرکت داشتند بسیار کمتر از تعداد افرادی بود که در اعتراضات سال‌های اخیر شرکت می‌کردند.
پره آراگونس، رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا که طرفدار استقلال این منطقه است، قرار است فردا (سه‌شنبه) با پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در مادرید دیدار کند. از زمانی که آراگونس در اوایل سال جاری میلادی به عنوان رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا انتخاب شد، این نخستین دیدار آنها محسوب می‌شود.

این مذاکرات دقیقا یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که دولت سانچز ۹ تن از جدایی‌طلبان کاتالونیا را که به خاطر تلاش‌هایشان در جدایی این منطقه از اسپانیا به زندان افتاده بودند، عفو کرد.
این عفوها به عنوان حسن نیت سانچز تلقی شده‌اند چرا که وی در تلاش است تا بن بستی را که دهه‌هاست اسپانیا را گرفتار خود کرده، حل کند.

جنبش جدایی‌طلبی کاتالونیا که از سوی ۷.۵ میلیون سکنه این منطقه مورد حمایت قرار دارد، خواستار ایجاد یک جمهوری برای این منطقه ثروتمند در شمال شرقی اسپانیاست.


منبع: ایسنا
برچسب ها: کاتالونیا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی