تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
مدیر میراث فرهنگی شهرستان ری

انباری شدن زندان هارون‌الرشید شایعه است

مدیر اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ری در واکنش به خبر‌هایی درباره تبدیل زندان هارون‌الرشید به انبار کشاورزی گفت: شایعه است، هیچ نشانه‌ای از انباری نیست، بازدید از این اثر تاریخی برای عموم آزاد است.

کد خبر: ۹۷۹۰۸
۱۸:۰۲ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

انباری شدن زندان هارون‌الرشید شایعه است

دیدارنیوز ـ به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران، نوروز تقی‌پور اظهار کرد: در روز‌های اخیر شایعاتی مبنی بر این‌که زندان هارون‌الرشید به انبار کشاورزی تبدیل شده، پخش شده بود که برای رسیدگی به این موضوع به همراه بخشدار و رییس حوزه قضایی بخش خاوران از این اثر بازدید کردیم.

او افزود: در این بازدید هیچ نشانه‌ای مبنی بر انبار بودن این مکان مشاهده نشد و فضا کاملا تمیز است و در شرایط عادی قرار دارد و سازه این بنای تاریخی کاملا مستحکم است.

مدیر اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ری گفت: زندان هارون‌الرشید تحت حفاظت اداره میراث فرهنگی است و بازدید از این اثر تاریخی برای عموم آزاد است.

تقی‌پور یادآور شد: زندان هارون‌الرشید مربوط به سده چهارم ه. ق در بخش خاوران شهرستان ری در دامنه کوه‌های مسگرآباد واقع شده و از بنا‌های شاخصی است که در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۳۴ با شماره ۴۰۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: آثار تاریخی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی