تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

طراحی برج آسمانی معلق در چین

طراحی جدید "سو فوجیموتو" (Sou Fujimoto) معمار ژاپنی شبیه به آبنمایی است که در واقع با پایه‌های فلزی در هوا معلق شده است.

کد خبر: ۹۷۸۹۱
۱۵:۵۶ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

طراحی برج آسمانی معلق در چین

دیدارنیوز ـ ایسنا به نقل از آی‌ای، "سو فوجیموتو" معمار برجسته ژاپنی پس از برگزاری مسابقه‌ای برای طراحی یک برج خاص در شنژن، منطقه‌ای از چین که اخیراً تحولات عظیم شهری و معماری را تجربه کرده است، یک برج شناور بزرگ طراحی کرد.

هرچند که داوران این مسابقه جایزه نخست را به این طرح اعطا نکردند، اما در عوض این طراحی توانست مقام دوم کسب کند.

هدف "فوجیموتو" از طراحی این برج، پاسخ به این سوال که برج‌ها در قرن ۲۱ به چه شکلی درخواهند آمد، است و این که چگونه یک برج می‌تواند مانند برج ایفل جلب توجه کند.

این برج ۲۶۸ متر طول دارد و از ۹۹ قطعه جداگانه تشکیل شده است که در قسمت بالایی با یک صفحه افقی به هم متصل می‌شوند و پایه‌های آن هرچه به سمت زمین می‌آیند، کم‌عرض می‌شوند و به تدریج محو می‌شوند و این تصور را ایجاد می‌کنند که صفحه افقی برج در هوا شناور است.

برج افقی در چین ساخته می‌شود

این برج به طور همزمان یک برج واحد و مجموعه‌ای از برج‌ها است که نماد "آینده جوامع در عصر تنوع" است.

این برج به گونه‌ای طراحی شده است که بیشتر از فولاد، الیاف کربن، طناب کولار و بتن ساخته شده و دارای یک سیستم خرپای فولادی در محیطی با کابل‌های کششی از جنس کولار است که تعادل هسته‌ها را حفظ می‌کند.

یک هسته متمرکز به عنوان پایه‌ای برای کل برج عمل می‌کند که با کابل‌های کششی دور خود که شبیه آب روان به پایین سرازیر شده‌اند، در کنار هم نگه داشته می‌شوند.

عرشه بالای این برج برای نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و بازدیدکنندگان و مردم محلی به عنوان یک مرکز اجتماعی جذاب می‌توانند منظره‌های زیبایی از شهر و خلیج را از ارتفاع ۲۶۸ متری مشاهده کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: علم و فناوری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی