تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

کولر خودرو زیر آفتاب را به این دلیل مهم روشن نکنید

روشن کردن کولر خودرو هنگام سوار شدن در فصل گرما، خطرناک است.

کد خبر: ۹۷۸۶۰
۱۳:۴۲ - ۰۶ تير ۱۴۰۰

دلایل روشن نکردن کولر خودرو زیر آفتاب

دیدارنیوز ـ به نقل از اسپوتنیک، بر اساس تحقیقات انجام‌شده اجزای داخلی کابین از جمله روکش صندلی‌ها، روکش در‌ها و داشبورد و سایر قطعات، در اثر تابش نور آفتاب مخصوصا در فصل تابستان، گاز سمی و سرطان‌زای بنزن را تولید و ساطع می‌کنند که بوی آشنایی هم دارد، به همین دلیل به رانندگان خودرو‌های مختلف توصیه و تاکید می‌شود بلافاصله پس از سوار شدن به خودرو کولر آن را روشن نکنند.

گاز بنزن علاوه بر سرطان‌زا بودن، به استخوان‌ها هم آسیب می‌رساند و سبب مسمومیت استخوانی می‌شود و این مسمومیت منجر به ابتلا به آنومیلا که نوعی سرطان خون مربوط به گلبول‌های قرمز خون است و سطح گلبول‌های سفید بدن را کاهش می‌دهد، می‌شود. همچنین این گاز سمی سبب ابتلا به لوکمیا نوع دیگری از سرطان خون مربوط به گلبول‌های سفید خون و در مواردی همزمان با افزایش ریسک ابتلا به سرطان باعث سقط جنین در خانم‌ها نیز می‌شود.

با وجود این‌ها در برخی از تحقیقات به‌عمل‌آمده نیز این نتیجه حاصل شده که این گاز خطری ایجاد نمی‌کند و بهتر است هنگام سوار شدن در خودرو و پس از آنکه مدتی خودرو زیر آفتاب بوده، شیشه‌ها پایین کشیده و اجازه داده شود تا هوای نامطبوع داخل کابین خارج شود.

برچسب ها: سبک زندگی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی