تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

ستاد حقوق بشر ایران به گزارش اخیر دبیر کل سازمان ملل واکنش نشان داد

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر در ایران واکنش نشان داد.

کد خبر: ۹۷۷۵۵
۱۶:۱۷ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

ستاد حقوق بشر ایران به گزارش اخیر دبیر کل سازمان ملل

دیدارنیوز ـ ستاد حقوق بشر ایران با انتشار پیامی در توییتر در واکنش به گزارش دبیر کل سازمان ملل درباره وضعیت حقوق بشر ایران مطلبی را منتشر کرد.

ستاد حقوق بشر ایران نوشت:

«۱. دبیر کل سازمان ملل در گزارش وضعیت حقوق بشر ایران علاوه بر استناد به منابع جعلی و دیس اینفو، همان داده‌های غلط را هم تحریف کرده است (بند۴۰). تلاش برای تبدیل خدمات مثبت به نقاط منفی و اغراق درآمار شکی در سیاسی کاری و بی‌اعتباری آن باقی نمی‌گذارد.

۲. تبدیل آمار خدمات گرمخانه‌ها به صورت نفر-شب به تعداد افراد بی خانمان و چند صد برابر کردن آن (بند۶۱) و جا زدن آمار ده سال بجای یکسال (بند۲۲) چند نمونه آن است.

۳. تقلیل تحریم‌های جامع به تحریم‌های بخشی (بند۳)، عدم اشاره به «غیرقانونی»، «مرگبار» و «آسیب زننده» بودن تحریم‌ها که در گزارش گزارش‌گران سازمان ملل آمده است، عدم شناسایی مسئولیت عاملان تحریم و اکتفا به درخواست رعایت استثنائات بشردوستانه در عوض درخواست لغو کامل آن، همراهی دبیرکل با ناقضان حقوق ملت ایران را نشان می‌دهد.

۴. متأسفانه در این گزارش هیچ اشاره‌ای به حادثه بسیار مهم ترور دانشمند هسته‌ای ایران شهید فخری‌زاده -که در حال ساخت واکسن کرونا بود- نشده است. گزارشی که تنها بر نقاط منفی تاکید نموده، دستاورد‌های حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران و موانع أن را نادیده گرفته است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سامان ملل متحد در چهل و هفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل بی آنکه اشاره‌ای به مسئولیت و پاسخ‌گویی ناقضان حقوق ملت ایران و تحریم‌کنندگان کشورمان و همچنین ترور دانشمند هسته‌ای ایران داشته باشد تنها با استناد به گزارش‌های معاندین، جمهوری اسلامی ایران را خطاب قرار داده و دستاورد‌های حقوق بشری ایران را نیز نادیده گرفته است.»

منبع: ایسنا
برچسب ها: حقوق بشر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی