تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

واکنش وزیر پیشین لبنانی به اظهارات سفیر آمریکا درباره واردات سوخت از ایران

رئیس حزب وحدت عربی لبنان و وزیر پیشین محیط زیست این کشور به اظهارات سفیر آمریکا در بیروت واکنش نشان داد.

کد خبر: ۹۷۷۲۱
۱۴:۰۸ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

واکنش وزیر پیشین لبنانی به اظهارات سفیر آمریکا درباره واردات سوخت از ایران

دیدارنیوز - وئام وهاب، وزیر محیط زیست پیشین لبنان و رئیس حزب وحدت عربی در واکنش به اظهارات سفیر آمریکا در بیروت در صفحه توییتر خود نوشت: تحریم شماست که ما را به این وضع رسانده است، بنابراین از ایران و غیرایران سوخت وارد خواهیم کرد.

وی نوشت: من فکر می‌کردم لبنانی هایی که شما را تشویق می کردند بی عقل هستند اما مشخص شد که شما بی عقل تر از آن ها هستید. ایران متشکریم.
دورثی شی، سفیر آمریکا در بیروت پیشتر در مصاحبه‌ای مدعی شده بود که واردات از ایران راه حل مناسبی برای بحران سوخت در لبنان نیست.

وی همچنین مدعی شد که ایران از این طریق می خواهد سیاست های خود در لبنان و منطقه را پیش ببرد.
پیش از این سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان با انتشار تصویری از یک نفتکش ایرانی در صفحه توییتر خود نوشت: رسیدن نفتکش های ایرانی به بیروت بی نیاز از حرف‌های بی ارزش سفیر آمریکا است. سفیر آمریکا نباید در روابط برادرانه دو کشور و دو ملت ایران و لبنان دخالت کند.

بر اساس این گزارش، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان روز گذشته در یک سخنرانی در رابطه با بحران‌های داخلی لبنان به‌ویژه بحران سوخت در این کشور بار دیگر با تکرار پیشنهاد خود برای تامین سوخت از ایران و پرداخت با پول ملی لبنان گفت: «اگر حکومت لبنان نمی‌تواند بنزین و گازوئیل را تأمین کند، سراغ ایران خواهیم رفت... برخی در لبنان گفتند سید [حزب‌الله با خرید بنزین و گازوئیل از ایران] می‌خواهد لبنان تحت تحریم قرار بگیرد!»

نصرالله با بیان این که «وقتی ما از طریق دولت یا بانک مرکزی این کار را نکنیم، این شیوه تحت تحریم قرار نمی‌گیرد»، تصریح کرد: «اگر کسی می‌تواند از روابط دوستانه خود استفاده کند و مشکل لبنان را حل کند، بفرماید و کمک کند. به هر حال ما از دوستی برخی با آمریکا، عربستان سعودی و کشورهای [حاشیه خلیج فارس] برای تأمین منافع ملت لبنان استفاده می‌کنیم.»

دبیر کل حزب‌الله با اشاره به این که حزب‌الله هیچگاه تصور نمی‌کرد که روزی لبنان مجبور شود به فکر تأمین بنزین و گازوئیل کشور باشد، درباره ادعاهای آمریکا و عربستان مبنی بر کمک به لبنان گفت: «چند سال پیش آمریکا اعلام کرد که ده میلیون دلار به لبنان می‌دهد. آیا کسی چیزی از این ده میلیون را صرف مردم لبنان کرد؟ عربستان نیز قبلا گفت چند میلیون دلار در لبنان هزینه کرده، شما بگویید این میلیون‌ها دلار کجا رفته است؟»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی