تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

وضعیت منطقه بعد از تنبیه اسرائیل تغییر کرد/ بیش از ۳۴ هزار فلسطینی قربانی جنگ غزه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

منوی باز فضانوردان چینی در ایستگاه فضایی!

فضانوردان ماموریت "۱۲ Shenzhou" چین که اخیرا زمین را به مقصد ایستگاه فضایی در حال ساخت چین ترک کردند، در آنجا می‌توانند نه تنها لذت زندگی در شرایط ریزگرانش را تجربه کنند بلکه غذا‌های مورد علاقه خود را نیز مصرف کنند.

کد خبر: ۹۷۶۷۱
۱۱:۳۹ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

غدای فضانوردان چینی در ایستگاه فضایی

دیدارنیوز ـ به نقل از اسپیس، فضانوردان ماموریت "۱۲ Shenzhou" چین در مدت سه ماه اقامت خود در مدار می‌توانند وعده‌های غذایی خود را از بین بیش از ۱۲۰ نوع غذا انتخاب کنند.

سه فضانورد به نام‌های نی هایشنگ (Nie Haisheng)، لیو بومینگ (Liu Boming) و تانگ هونگبو (Tang Hongbo) در ۱۷ ژوئن وارد ماژول ایستگاه فضایی تیانه شدند و اکنون به تجهیزات موجود در فضاپیمای باری تیانژو ۲ که در تاریخ ۲۹ مه پرتاب شد، دسترسی پیدا کرده‌اند. در میان ۶.۸ تن موادی که این فضاپیما به فضا برده است، طیف وسیعی از غذا‌ها و نوشیدنی شامل انواع چای، آب میوه و سوپ قرار دارد. این فضاپیما همچنین حامل چند کولر برای ذخیره میوه‌ها و سبزیجات تازه بود.

قرار است این سه فضانورد چینی در مدت اقامت خود در آنجا انواع آزمایشات و فعالیت‌های نگهداری را انجام دهند.

تیانه یکی از سه بخش اصلی اولین ایستگاه فضایی توسعه‌یافته چین است که با ایستگاه فضایی بین‌المللی رقابت می‌کند. ایستگاه فضایی چین حداقل ۱۰ سال در فضا خواهد ماند، در حالی که انتظار می‌رود ایستگاه فضایی بین‌المللی در سال ۲۰۳۰ به فعالیت خود پایان دهد.

فضانوردان چینی در ماژول تیانه ایستگاه فضایی تیانگونگ ۱۲۰ نوع غذا برای انتخاب در زمان صرف غذا دارند. در اینجا یک تصویر از یکی از فضانوردان که در حال نوشیدن یکی از نوشیدنی‌ها است قابل مشاهده است.

"هوانگ ویفن" (Huang Weifen) مربی اصلی فضانورد چین به ایستگاه تلویزیونی CCTV متعلق به دولت چین گفت: غذا‌ها معمولاً جامد، بدون استخوان و در قطعات کوچک و متناسب با سلیقه شخصی فضانوردان انتخاب می‌شوند. وعده‌های غذایی شامل گوشت خوک خرد شده در سس سیر، مرغ کونگ پائو، گوشت گاو فلفل سیاه، ترشی کلم و گوشت خوک خرد شده و بسیاری غذا دیگر است.

هوانگ گفت: ما همچنین این ایستگاه فضایی را به آشپزخانه و اجاق مایکروویو مجهز کرده‌ایم، بنابراین فضانوردان روش‌های بیشتری برای گرم کردن غذا دارند. آن‌ها می‌توانند هر زمان که بخواهند غذای گرم داشته باشند.

بنابر گزارش‌ها فضانوردان از چاشنی‌هایی مانند سس گوشت خوک و سس فلفل سیچوان برای کمک به سازگاری با از دست دادن موقتی حس چشایی در شرایط ریزگرانش استفاده می‌کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی