تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

۲۲ سال و ۶ ماه حبس برای قاتل جورج فلوید

پلیس عامل قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکا به ۲۲ سال و نیم حبس محکوم شد. قتل جورج فلوید موجب گسترش اعتراضات سراسری در آمریکا و سایر مناطق جهان علیه رفتارهای خشن و نژادپرستانه پلیس شده بود..

کد خبر: ۹۷۶۴۳
۱۰:۲۷ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

۲۲ سال و ۶ ماه حبس برای قاتل جورج فلوید

دیدارنیوز -"درک شووین" افسر پلیسی که باعث قتل جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکا شده بود، روز جمعه به وقت محلی در دادگاهی در ایالت مینه سوتا به ۲۲ و نیم سال زندان محکوم شد.

درک شووین ۴۵ ساله در دادگاه خود که در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتای آمریکا برگزار شد، قبل از قرائت حکمش در دادگاه به خانواده جورج فلوید تسلیت گفت اما از اقدامش ابراز پشیمانی و نیز عذرخواهی نکرد.

قاضی در جلسه دادگاه که بصورت زنده از شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا پخش می شد، پس از قرائت حکم ۲۲ سال و نیم زندان برای درک شووین گفت که تصمیمش تحت تاثیر احساسات و فشار افکار عمومی گرفته نشده و در پی فرستادن پیام نیست.

در ابتدای جلسه دادگاه بستگان جورج فلوید احساسات خود را نسبت به او بیان کردند و جیانا دختر ۷ ساله فلوید در ویدئویی که در دادگاه پخش شد، احساس دلتنگی‌اش را نسبت به فقدان پدرش بیان کرد که درک شووین بدون هیچ واکنشی نظاره گر این صحنه ها و ابراز احساسات بود.

وکیل خانواده جورج فلوید پس از اعلام رای قاضی، از تصمیم دادگاه استقبال کرد. تقاضای درک شووین برای دادرسی جدید ساعاتی قبل از قرائت حکم دادگاه توسط قاضی رد شده بود.

این پلیس آمریکایی با فشردن زانوی خود بر گردن شهروند سیاهپوست موجب مرگ وی شده بود که به دلیل نقش‌اش در مرگ جرج فلوید به دو فقره "قتل عمد درجه دوم" و یک فقره "قتل شبه‌عمد درجه دوم" تفهیم اتهام شده بود که می توانست به ۳۰ یا حتی ۴۰ سال مجازات زندان برای او داشته باشد.

پنج خرداد ۱۳۹۹ جورج فلوید شهروند سیاهپوست به ظن داشتن یک اسکناس تقلبی ۲۰ دلاری توسط درک شووین آمریکایی دستگیر شد.

پلیس سفیدپوست شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا به مدت ۹ دقیقه و ۲۹ ثانیه با قرار دادن زانو بر گردن جرج فلوید باعث مرگ وی شد.این اقدام موجی از اعتراض ها و ناآرامی ها علیه رفتار پلیس سفید پوست آمریکا را در سراسر این کشور تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ همراه داشت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
Aseman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
0
0
حقش بیشتر از ۲۲سال زندان هستش
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی