تیتر امروز

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای اصفهان وارد نشد/ تکذیب ممنوعیت پرواز عراق - ایران

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

شاید کی‌روش و رونالدو در یک میزگرد آنلاین درباره رکورد دایی صحبت کنند

علی دایی یک گلزن تمام‌عیار و به‌نظر من فوتبالیستی بااخلاق و بزرگ بود. او نماینده خوبی برای فوتبال ایران بوده و هست، رونالدو نیز شبیه همین فرآیند را در پرتغال طی کرده و ما همگی او را دوست داریم. وقتی او توانست به این رکورد دست پیدا کند، بسیار خوشحال شدم.

کد خبر: ۹۷۶۴۲
۱۰:۱۶ - ۰۵ تير ۱۴۰۰

شاید کی‌روش و رونالدو در یک میزگرد آنلاین درباره رکورد دایی صحبت کنند

دیدارنیوز - کریس رونالدو که در ۳۶ سالگی همچنان گل می‌زند، بالاخره به رکورد علی دایی (۱۰۹ گل زده در بازی‌های ملی) رسید و به‌زودی احتمالا آقای گل جهان خواهد شد. پس از این اتفاق شاید بهترین مخاطب برای مصاحبه کسی بود که رکورد بیشترین مصاحبه اختصاصی با رونالدو را دارد، ژائو دیوگو مانتیگاس نویسنده و خبرنگار آبولای پرتغال به سوالات «فرهیختگان» پاسخ داد و از بازتاب این رکوردشکنی تاریخی در کشور رونالدو خبر داد. جالب اینکه احترام زیادی برای علی دایی قائل است و اطلاعات خوبی هم درباره اسطوره فوتبال ایران دارد.

شما را به‌عنوان دوست صمیمی رونالدو می‌شناسند و اگر درست بگویم، بیشترین تعداد مصاحبه اختصاصی را با او داشته‌اید.

از شما ممنونم، البته چنین ادعایی ندارم. این را خود کریس یک‌بار به‌شوخی گفت، کسی چه می‌داند شاید در اروپا وقتی در رئال‌مادرید بود خبرنگاران اسپانیایی به‌مراتب بیشتر از من با او صحبت کرده باشند. در هر حال این درست است که از دوستان او هستم و افتخار می‌کنم با یکی از ستارگان ورزشی کشور عزیزمان پرتغال رابطه خوبی دارم.

درمورد رسیدن رونالدو به رکورد دایی چه نظری دارید و چقدر او را می‌شناسید؟
به‌هرحال این‌طور نیست که در روزنامه آبولا یا سایر محیط‌های رسانه‌ای و ورزشی کسی علی دایی را نشناسد. آنها که فوتبال را حرفه‌ای دنبال می‌کنند اسطوره‌ها و قهرمانان همیشگی فوتبال را به‌خوبی می‌شناسند. سال‌ها پیش این موضوع را پیش‌بینی کرده و به رونالدو گفته بودم که بالاخره این رکورد را خواهد شکست. او چندان خوشبین نبود، اما تلاش خود را می‌کرد. حس عجیبی است. علی دایی یک گلزن تمام‌عیار و به‌نظر من فوتبالیستی بااخلاق و بزرگ بود. او نماینده خوبی برای فوتبال ایران بوده و هست، رونالدو نیز شبیه همین فرآیند را در پرتغال طی کرده و ما همگی او را دوست داریم. وقتی او توانست به این رکورد دست پیدا کند، بسیار خوشحال شدم.

درخصوص پیغام علی دایی به رونالدو و پاسخ او چه نظری دارید؟
چه می‌توانم بگویم جز آنکه لذت بردم و احساس غرور کردم. وقتی این اتفاقات رخ می‌دهد حس می‌کنیم که بهترین لقب برای همه ما انسان است و دیگر ملیت مهم نیست. یک انسان واقعی از خاک ایران برای یک انسان دیگر پیغام فرستاده بود. احساس می‌کردم مرزها اهمیت ندارد. ما همه روی کره زمین هستیم و باید با همدیگر دوست و رفیق باشیم. بزرگواری دایی بود و کلمات زیبایی که در پیامش به‌کار برده بود، رونالدو هم بسیار صمیمانه و دوست‌داشتنی پاسخ داد.

از دید شما رونالدو در پرتغال به چه چیزی شهرت دارد؟
منظور شما را از این سوال خوب می‌فهمم، شاید بخواهید او را با علی دایی مقایسه کنید. البته رونالدو هنوز جوان است و شاید فاصله زیادی با یک اسطوره جا افتاده و پخته و ملی داشته باشد. دایی به‌عنوان یک ورزشکار محبوب کار‌های انسانی زیادی انجام داده و به فکر فقرا بوده است. دیروز قرار بود یک گزارش در این رابطه بنویسم و وقتی در اینترنت جست‌وجو کردم از کمک او به زلزله‌زدگان آگاه شدم. رونالدو هم در پرتغال چند بنیاد خیریه دارد و همیشه به فکر زادگاه خودش است و بارها به مردم پرتغال کمک کرده؛ چند مدرسه فوتبال تاسیس کرده که حتی نام خودش را روی آنها نگذاشته و دلش نخواسته رسانه‌ای شود. بهتر است بگویم رونالدو در پرتغال به تعصب و حس ملی‌گرایی شهرت دارد، چیزی که شاید مردم آرژانتین نتوانند آن را به لیونل مسی مرتبط بدانند. احترام مسی واجب است، او هم بازیکن و اتفاقا انسان فوق‌العاده‌ای است اما در سطح ملی آن‌طور که باید دل مردم کشورش را به‌دست نیاورده است. منتها رونالدو در پرتغال یک ستاره ملی و کاملا دوست‌داشتنی است.

تیم ملی فوتبال پرتغال در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو کار چندان ساده‌ای در پیش ندارد!
بله، همین‌طور است. پرتغال در مرحله گروهی هم چندان ساده بازی نکرد و حالا حریف تیمی است که واقعا مدعی قهرمانی است. پیروزی مقابل بلژیک از دید من می‌تواند مانند قهرمانی باشد، اگر پرتغال بتواند بلژیک را شکست دهد دیگر چه تیمی می‌خواهد مقابلش قدرت‌نمایی کند؟ بازی بسیار سختی را در بعد‌از‌ظهر یکشنبه پیش رو داریم؛ چراکه حریف ما بسیار منسجم بازی می‌کند. عبور از مرحله یک‌هشتم نهایی البته پایان مسیر نیست و پرتغال برای قهرمانی کار خیلی سختی در پیش دارد.

شاید این سوال من کمی عجیب باشد اما با توجه به اینکه کارلوس کی‌روش پیش از این هم سرمربی تیم ملی فوتبال پرتغال و هم تیم ملی فوتبال ایران بوده است، آیا درخصوص رسیدن رونالدو به دایی نظر خاصی داشته است؟
قرار است به‌زودی یک میزگرد در این خصوص برگزار شود. شاید روزنامه‌ آبولا در این ماجرا پیشقدم شود، از کارلوس دعوت کرده‌ایم که شاید به‌صورت آنلاین پاسخگوی سوالات ما باشد. ارتباط برقرار کردن با رونالدو درحالی‌که در اردوی تیم ملی به‌سر می‌برد، کار سختی است و تقریبا غیرممکن. این تقابل می‌تواند شیرین و جالب باشد، کی‌روش با فوتبال ایران آشناست و می‌تواند اطلاعات جالبی را بازگو کند و رونالدو هم بهتر می‌تواند حسش را نسبت به دایی در این برنامه بیان کند.

آیا یک روز رکورد رونالدو هم شکسته خواهد شد؟
احتمالش هست و خیلی دوست دارم یک روز رونالدو مثل علی دایی بزرگوارانه به کسی که رکورد او را خواهد شکست تبریک بگوید و برای او آرزوی موفقیت داشته باشد. به‌هرحال رکورد‌ها برای شکسته شدن ثبت می‌شوند.

منبع: شفقنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی