تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

کشف صدها گور مخفی دیگر در کانادا

بین سال های 1832 تا 1996 سیستم مدارس شبانه روزی کانادا حدود 150 هزار کودک بومی را با زور از خانواده های خود جدا کرد.

کد خبر: ۹۷۵۷۳
۱۱:۱۷ - ۰۴ تير ۱۴۰۰

 

کشف صدها گور مخفی دیگر در کانادا

دیدارنیوز: تنها چند هفته پس از کشف گور دسته جمعی ۲۱۵ کودک در استان بریتیش کلمبیا کانادا، یک گروه از بومیان اصلی و اولیه این کشور در روز گذشته از "کشف وحشتناک و تکان دهنده" صد‌ها گور بی علامت در محوطه یک مدرسه قدیمی شبانه روزی دیگر در ساسکاچوان این کشور خبر داد. کشف اول گور‌های دسته جمعی در اوایل ماه گذشته در بریتیش کلمبیا مردم کانادا و جهان را شوکه کرد.

"فدراسیون بومیان مستقل خلق کانادا" در بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار جدیدی از قبر‌های بدون نشانه که احتمالا "یکی از کشف‌های مهم گور‌های جمعی و قابل توجه در تاریخ کانادا" محسوب می‌شود را پیدا کرده است. در این بیانیه به تعداد گور‌های پیدا شده در محوطه یک مدرسه شبانه روزی سابق اشاره نشده است.


یک رسانه محلی در ساسکاچوان شمار احتمالی این قبر‌ها را چند برابر کشفقبلی در کملوپس بریتیش کلمبیا خواند.
بومیان اولیه کانادا پس از کشف گور ۲۱۵ کودک بومی در شهر "کملوپس" استان بریتیش کلمبیا در ۱۰ خرداد در محوطه مدرسه تجمع کردند، طبل زدند و آواز خواندند.


رویترز هم نوشت: اتحادیه بومیان اولیه کانادا اعلام کرد که صبح روز پنج‌شنبه به وقت محلی و در یک کنفرانس خبری جزئیات بیشتری از "کشف صد‌ها گور دسته جمعی بی‌نام و نشان در محوطه مدرسه شبانه روزی قدیمی مریوال" در ساسکاچوان را اعلام خواهد کرد.

در هفته‌های گذشته کشف بقایای ۲۱۵ کودک بومی کانادا در یک مدرسه مسکونی دیگر در کملوپس بریتیش کلمبیا کانادایی‌ها را با گذشته نژادپرستانه یا سوء استفاده گر (جنسی) آن‌ها مواجه کرد.
بین سال‌های ۱۸۳۲ تا ۱۹۹۶ سیستم مدارس شبانه روزی کانادا حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی را با زور از خانواده‌های خود جدا کرد.

کمیسیون حقیقت و سازش کانادا در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد این کودکان در طول سال‌ها از سوء استفاده جنسی، جسمی و سوء تغذیه رنج برده‌اند و از آن به عنوان "نسل کشی فرهنگی" یاد کرد.
دویچه وله نوشت: مدارس شبانه روزی بومیان کانادا بخشی از تاریخ خشونت بار کانادا برای جدایی کودکان بومی از فرهنگ خود و ادغام آن‌ها با جوامع مهاجران بود.

بازماندگان این مدارس از تنهایی آزار دهنده و گرسنگی دائمی خود در آن سال‌ها با رویترز صحبت کردند و گفته‌اند این مدارس با استفاده مرتب از زور و تهدید اداره شده اند.
دولت فدرال کانادا در سال ۲۰۰۸ از این سیستم عذر خواهی کرد. کلیسای کاتولیک رومی که بیشتر این مدارس را اداره می‌کرد تا کنون عذرخواهی نکرده است.


در اوایل ماه جاری میلادی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان گفت از این حادثه متاثر است و به بازماندگان این مدارس تسلیت گفت، اما او در این باره عذرخواهی نکرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی