تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

تلفات سنگین طالبان در شبانه روز گذشته

در عملیات شبانه روز گذشته ارتش افغانستان، بیش از سیصد عضو طالبان کشته یا زخمی شده اند.

کد خبر: ۹۷۵۲۹
۱۲:۵۲ - ۰۳ تير ۱۴۰۰

تلفات سنگین طالبان در شبانه روز گذشته

دیدارنیوز - همزمان با اوج گیری جنگ، وزارت دفاع افغانستان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان در ۱۳ استان افغانستان، دویست و ۲۱ عضو طالبان کشته و ۸۸ نفر از آن‌ها زخمی شدند.

فرمانده پلیس استان پروان نیز گفت: «شکیل» معاون استاندار خود خوانده طالبان برای پروان که شهروند پاکستان است در عملیات نظامیان افغان به همراه سه پاکستانی دیگر در این استان کشته شدند.
از سوی دیگر افراد مسلح ناشناس بامداد امروز یک افسر نیرو‌های ویژه افغان را در شهرستان «پغمان» در غرب شهر کابل به ضرب گلوله کشتند.

همچنین براساس گزارش ها؛ از دیشب تاکنون شهرستان‌های «گرزیوان»، «قرغان» و «قرمقل» در استان فاریاب، «خنجان» و «تاله و برفک» در استان بغلان و «قره باغ» در استان غزنی افغانستان از کنترل دولت خارج شده و به تصرف طالبان در آمده است.

همچنین گفته می‌شود سیصد نظامی افغان در شهرستان «گریزوان» استان فاریاب به اسارت طالبان در آمده اند.
تا پایان دیروز نیز دستکم هشت شهرستان افغانستان سقوط کرد که در مجموع در ۴۸ ساعت گذشته کنترل ۱۴ شهرستان این کشور از دست دولت خارج شده است.

هیچکدام از دو طرف علیه یکدیگر چیزی نمی‌گویند.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که شهر «پلخمری» مرکز استان بغلان افغانستان و یکی از شهر‌های مهم شمال این کشور در محاصره طالبان قرار گرفته است.
فرماندهی ارتش در شمال افغانستان نیز اعلام کرد: برنامه ویژه‌ای برای پس گیری شهرستان‌های از دست رفته اتخاذ شده است.
با گسترش یافتن دامنه جنگ در شمال افغانستان، حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان نیز اعلام کرد: پنج هزار نفر از هواداران مارشال دوستم بنیانگذار این حزب برای رویارویی با طالبان آماده شده اند.
رئیس شورا‌های استانی حزب جبش ملی اسلامی افغانستان گفت: این پنج هزار نفر نام نویسی شده اند و اسناد هویت آن‌ها نیز در اختیار ارگان‌های امنیتی افغانستان قرار گرفته است تا تجهیزات جنگی به آن‌ها داده شود.

همزمان با بسیج مردمی در افغانستان، شماری از ساکنان استان‌های ننگرهار و لغمان در شرق افغانستان نیز به فرماندهی «حضرت علی» یکی از فرماندهان سابق جهادی مسلح شده اند تا در برابر طالبان قرار بگیرند.

در پی خیزش‌ها و بسیج‌های مردمی با هدف مقابله با طالبان در مناطق مختلف افغانستان، طالبان در بیانیه‌ای هشدار داد: سازمان دهندگان این حرکت‌ها از عفو عمومی طالبان محروم خواهند شد.

دیروز همچنین «بسم الله محمدی» سرپرست وزارت دفاع افغانستان و ژنرال «اسکات میلر» فرمانده کل نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان باهم دیدار و هردو طرف بر تقویت همکاری‌های نظامی در شرایط حساس فعلی افغانستان تاکید کردند.

منبع: اعتماد
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی