تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

کرونا در جهان؛ بهترین واکسن کرونا کدام است

آمریکا با بیش از ۳۴ میلیون و ۴۳۴ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشور‌های هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند.

کد خبر: ۹۷۴۱۵
۱۵:۰۶ - ۰۲ تير ۱۴۰۰

کرونا در جهان

دیدارنیوز ـ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی "worldometer" تا صبح امروز ۱۷۹ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۶۲۶ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۳ میلیون و ۸۹۸ هزار و ۱۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۱۶۴ میلیون و ۶۹۵ هزار و ۴۳۹ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۱ هزار و ۵ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۴ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۸۰۳ مبتلا رسیده است. تاکنون ۶۱۷ هزار و ۸۷۵ آمریکایی مبتلا به کووید ۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۵۴ هزار و ۳۹۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۲۸ هزار و ۷۰۹ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۳۹۰ هزار و ۶۹۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۸۶ هزار و ۸۳۳ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۱۸ میلیون و ۵۶ هزار و ۶۳۹ مبتلا رسیده است. در این کشور تاکنون ۵۰۴ هزار و ۸۹۷ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور‌های فرانسه، ترکیه، روسیه، انگلیس و آرژانتین نیز به ترتیب با ۵ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۲، ۵ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۷۳۶، ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۹۱۹، ۴ میلیون و ۶۵۱ هزار و ۹۸۸ و ۴ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۸۷۲ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشور‌های ایتالیا با ۴ میلیون و ۲۵۴ هزار و ۲۹۴ مبتلا و کلمبیا نیز با ۳ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۲۱ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبود یافتگان نیز کشور‌های هند، آمریکا و برزیل به ترتیب با ۲۸ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۸۵۵، ۲۸ میلیون و ۸۱۷ هزار و ۱۳۴ و ۱۶ میلیون و ۳۸۸ هزار و ۸۴۷ نفر بهبود یافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان، فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:
آخرین آمار کرونا در جهان ۲ تیر ۱۴۰۰

بر اساس گزارش‌های ارائه شده، تمام واکسن‌های تأیید شده سازمان جهانی بهداشت نشان داده‌اند که در محافظت از انسان در برابر بیماری شدید ناشی از کرونا بسیار اثرگذار هستند. همچنین تزریق واکسن از مرگ بر اثر ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند و تاکنون موردی از فوت مبتلایان به کرونا که واکسن نیز تزریق کرده‌اند، گزارش نشده است.

اثر بخشی واکسن از چه زمانی آغاز می‌شود و تا چه زمانی ماندگار می‌ماند؟

ایمنی زایی واکسن دو تا سه هفته بعد از تزریق نوبت اول آغاز می‌شود و دو هفته بعد از تزریق نوبت دوم کامل می‌شود؛ بنابراین ریسک ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در روز‌های ابتدایی بعد از تزریق واکسن وجود دارد و نباید نادیده گرفته شود. ماندگاری ایمنی در برابر ویروس کرونا بعد از تزریق واکسن‌های کووید-۱۹ مشخص ناست، اما انتظار می‌رود دو هفته بعد از کامل شدن واکسیناسیون، فرد واکسینه شده حداقل ۶ ماه در برابر ویروس کرونا ایمنی داشته باشد.

میزان اثر بخشی واکسن‌های کووید-۱۹ چقدر است؟

همه واکسن‌های کووید-۱۹ به طور قابل توجهی ریسک تشدید بیماری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را در صورت ابتلا کاهش می‌دهند. این واکسن‌ها ریسک ابتلا (به صورت ناقل با علائم خفیف و یا بدون علامت) به بیماری کووید-۱۹ را نیز کاهش می‌دهند، با این وجود اطلاعات در مورد میزان اثربخشی واکسن‌های کووید-۱۹ در برابر سوش‌های نوپدید ویروس کرونا محدود است.

واکسن‌های کرونا چگونه عمل می‌کنند؟

واکسن‌ها با تقلید یک عامل عفونی – ویروس، باکتری یا دیگر میکروارگانیسم‌های عامل بیماری – عمل می‌کنند. این کار به سیستم ایمنی ما «یاد می‌دهد» که چگونه به طور سریع و مؤثر به این عامل واکنش نشان دهد.

واکسن‌ها معمولا یک نوع ضعیف‌شده از یک عامل عفونی را ارائه می‌کنند که به سیستم ایمنی ما اجازه می‌دهد تا آن را در حافظه‌اش ضبط کند. بدین ترتیب، قبل از اینکه ویروس ما را بیمار کند، سیستم ایمنی ما می‌تواند سریعا آن را شناسایی کرده و مقابله کند. برخی از واکسن‌های کرونا به این صورت طراحی شده‌اند.

آیا واکسن‌های کرونا دربرابر انواع جدید نیز اثربخشی دارند؟

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که انتظار می‌رود واکسن‌های تأیید شده کنونی حداقل تا حدی حفاظت را در برابر انواع جدید ویروس کرونا فراهم کنند.

کارشناسان در اقصی‌نقاط جهان به طور مداوم در حال مطالعه چگونگی اثرگذاری گونه‌های جدید بر رفتار ویروس، شامل هر گونه تأثیر بالقوه بر اثرگذاری واکسن‌های کرونا، هستند.

اگر ثابت شود هر کدام از این واکسن‌ها در برابر یک یا چند گونه جدید اثرگذاری کمتری دارند، می‌توان ترکیب واکسن را برای حفاظت بیشتر در برابر گونه‌های جدید تغییر داد. در آینده، برخی تغییرات در واکسیناسیون مانند استفاده از دوز اضافه و دیگر بروزرسانی‌ها شاید ضروری باشد.

اما کار مهم در این میان این است که واکسینه شوید و تمهیدات لازم برای کاهش شیوع ویروس را انجام دهید – این امر به کاهش احتمال پرش ژنتیکی در ویروس کمک می‌کند.

کرونا در جهان

منبع: یکتاپرس
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی