تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

فوت روزانه ۷ تا ۱۰ نفر به دلیل نرسیدن عضو پیوندی

رئیس مرکز مدیریت پیوند بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: در سال ۹۸ تعداد ۳۲۲۳ پیوند عضو در کشور انجام شده بود که این آمار در سال گذشته به ۱۹۴۷ پیوند عضو رسید.

کد خبر: ۹۷۲۰۵
۱۴:۴۵ - ۰۱ تير ۱۴۰۰

فوت افراد به دلیل نرسیدن عضو پیوندی

دیدارنیوز ـ مهدی شادنوش رئیس مرکز مدیریت پیوند بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به آخرین وضعیت اهدای عضو در کشور اظهار کرد: در سال ۹۸ کشور به رکورد خوبی در زمینه اهدای عضو دست یافتیم به طوری که در بهمن آن سال ۱۰۷۸ اهدای عضو در ایران انجام شد.

وی ادامه داد: در اسفند ۹۸ به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور و تحت تاثیر قرار گرفتن نظام سلامت ریزش ۵۰ درصدی اهدای عضو را در کشور داشتیم و موضوع پیوند عضو دچار مشکلاتی شد.

شادنوش تاکید کرد: با شیوع بیماری کرونا اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی به شدت کاهش پیدا کرده است، اما در ۳ ماه اول امسال، با توجه به اینکه شرایط بیماری کرونا در کشور بهتر شده است و مراکز درمانی عمل‌های جراحی را آغاز کرده‌اند، امیدواریم آمار پبوند عضو بهتر شود.

شادنوش بیان کرد: به طور کلی در سال ۹۸ تعداد ۳۲۲۳ پیوند عضو در کشور انجام شده بود که این آمار در سال گذشته به ۱۹۴۷ پیوند عضو رسید. این تعداد پیوند عضو نشان‌دهنده کاهش حدود ۶۰ درصدی اهدای عضو در سال گذشته است.

وی گفت: ما باید اطلاع‌رسانی دقیقی در زمینه مرگ مغزی داشته باشیم، زیرا از نظر علم پزشکی در مرگ مغزی امکان بازگشت بیمار وجود ندارد و شرایط او با فردی که به کما رفته کاملا متفاوت است.

شادنوش افزود: با اهدای عضو افراد مرگ مغزی باقیات صالحات برای فرد فوت‌شده با نجات جان افراد دیگر می‌ماند.

رئیس مرکز مدیریت پیوند بیماری‌های وزارت بهداشت بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار نفر در لیست پیوند عضو هستند و متاسفانه روزانه بین ۷ تا ۱۰ نفر به دلیل نرسیدن عضو پیوندی فوت می‌کنند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اهدای عضو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی