تیتر امروز

پیکر شهید رئیسی و همراهانش به تهران منتقل شد +ویدیو
سقوط دردناک بالگرد ابراهیم رئیسی در ورزقان آذربایجان شرقی (بروزرسانی می‌شود)

پیکر شهید رئیسی و همراهانش به تهران منتقل شد +ویدیو

روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه در آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و صبح روز دوشنبه رئیس جمعیت هلال احمر از پیدا شدن لاشه بالگرد...
واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم
دیدارنیوز واکنش‌های جهانی به درگذشت رئیس جمهور را بررسی کرد؛ این قسمت دولت‌های جهان

واکنش مقامات خارجی به درگذشت ابراهیم رئیسی/ نخست وزیر لبنان: دیپلماتی برجسته و دوستی محترم را از دست دادیم

سانحه منجر به درگذشت حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان و هیات همراه با واکنش گسترده مقامات رسمی کشور‌های دنیا همراه شد.

آخرین وضعیت نوزاد ۵ماهه شکنجه‌دیده

News Image Lead

پدر و مادر معتاد زمانی که خمار می‌شدند نوزاد پنج‌ماهه را مورد آزار و اذیت قرار داده و بازوهای وی را با دندان‌هایشان گاز می‌گرفتند.

کد خبر: ۹۶۹
۱۰:۳۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ این بار کودک‌آزاری مربوط است به نوزاد پنج‌ماهه‌ای که پدرومادرش هر دو مصرف‌کننده شیشه هستند و در جنوب تهران در خانه‌ای قدیمی زندگی می‌کنند. خانواده‌ای که سال‌ها اعتیاد دارند و شرایط زندگی آنها به خاطر اعتیاد و خرید مواد اسفبار است با سنگدلی نوزاد پنج‌ماهه خود را مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند.
 
الناز زارعی مددکار مؤسسه خیریه مهرآفرین درخصوص آزار و اذیت هدی پنج‌ماهه بیان می‌کند: در مراجعه مددکار به منزل مددجو جهت ارائه خدمات هفتگی، با آثار زخم روی بازوان نوزاد پنج‌ماهه مواجه شدیم. وی تصریح می‌کند: زخم‌های ایجادشده به حالت گازگرفتگی با دندان ایجاد شده بود. این کودک دچار بیماری مادرزادی نیز هست و با توجه به عدم مراقبت صحیح دچار عفونت ریه شده و به سختی نفس می‌کشد. مددکار مؤسسه خیریه مهرآفرین ادامه می‌دهد: در هفته اخیر هدی چندین‌بار دچار تشنج شده بود و با توجه به این شرایط تصمیم گرفتیم نوزاد را به بیمارستان منتقل کنیم و تحت درمان قرار دهیم و در ادامه این کودک‌آزاری از سوی پزشک تأیید شد. زارعی با بیان اینکه پدر و مادر نوزاد بارها اقدام به گازگرفتن بازوی هدی کرده‌اند، می‌گوید: با توجه به اینکه پدر و مادر نوزاد هر دو اعتیاد به محرک و مخدر دارند و از نظر روحی و روانی در وضعیت مساعدی قرار ندارند، همچنین فاقد اوراق هویت نیز هستند، به هیچ عنوان مصلحت نيست نزد خانواده کودک‌آزار برگردد.
 
روی بدن مادر هدی آثار خودزنی و خودکشی نمایان است و بازوهای هدی آثار گازگرفتگی توسط پدر و مادر را دارد؛ او شرایط خوبی ندارد و هم‌اکنون در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده است. وی به دلیل عفونت شدید بستری شده و تلاش می‌شود پس از ترخیص با حکم قضائی به بهزیستی سپرده شود. هدی می‌توانست این مسیر دردناک را طی نکند؛ تنها فقط و فقط اگر کادر بیمارستانی که هدی در آن متولد شده بود، به دستورالعملی که دو سال پیش وزارت بهداشت و درمان دراین‌باره صادر کرد، عمل می‌کردند. در بندی از این دستورالعمل آمده است: از سپردن نوزادان به مادرانی که اوراق هویت ندارند پرهیز شود. مسئولانه‌تر عمل کنیم.
 
منبع: شرق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی