تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
دیدار ۱۴۰۰؛ گفتگو با رسول بابایی متخصص کمپین‌های انتخاباتی و برندینگ سیاسی

قاضی زاده هاشمی؛ توسعه برند شخصی با آگاهی از شرایط انتخابات!

در سلسله برنامه‌های دیدار ۱۴۰۰ رسول شکوهی در گفتگو با رسول بابایی متخصص برندینگ و کمپین سیاسی، هر بار به یک نامزد احتمالی می‌پردازند. برنامه دوازدهم به برند سیاسی امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی پرداخته است.

کد خبر: ۹۶۱۳۰
۱۷:۲۷ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

قاضی زاده هاشمی؛ توسعه برند شخصی با آگاهی از شرایط انتخابات!

دیدارنیوز – رسول شکوهی: اگر روز‌های اول انتخابات از قاضی زاده هاشمی اسمی برده می‌شد بخش زیادی از افکار عمومی به یاد وزیر بهداشت پیشین و طرح تحولات سلامت می‌افتادند. اما در این انتخابات امیرحسین قاضی زاده هاشمی شرایط را تغییر داد و این روز‌ها فقط نام قاضی زاده هاشمی با او در اذهان عمومی شکل گرفته است.

چهره‌ای سیاسی که تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ کمتر کسی فکر می‌کرد فراتر از مجلس شورای اسلامی بتواند خود را مطرح کند و برندسیاسی اش را توسعه ببخشد. قبل از انتخابات کمتر کسی حتی در میان اصولگرایان حاضر می‌شد که او را در سمت‌های سیاسی اجرایی رده بالا بپذیرد، ولی امروز حتی اگر او را برای وزارتخانه‌های مهم یا حتی معاون اولی دولت یا دولت‌های بعدی مطرح کنند در میان اصولگرایان با اقبال بالایی روبرو می‌شود.

در ادامه برنامه‌های دیدار ۱۴۰۰ و تحلیل کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری این بار درباره امیرحسین قاضی زاده هاشمی با رسول بابایی متخصص کمپین‌های انتخاباتی و برندینگ سیاسی گفت و گویی داشتیم. این توضیح لازم به ذکر است که این برنامه در فاصله بین مناظره دوم و سوم ضبط شده و اگر ارجاعاتی در گفتگو در این باره وجود دارد به این خاطر است.

فیلم کامل این گفتگو را این جا ببینید

 

به عقیده رسول بابایی کمپین قاضی زاده هاشمی به این خاطر که درک درستی از شرایط انتخابات و رقابت و شخص خودش دارد کمپین مناسبی است. اهدافی که قاضی زاده هاشمی در این انتخابات دنبال می‌کرد با توجه به اینکه برنده انتخابات نخواهد بود و به احتمال زیاد به نفع ابراهیم رئیسی کناره گیری می‌کند مشخص بود و برای اهداف خود تلاش می‌کرد.

بابایی بر این نکته تاکید می‌کند که وقتی فردی در سازوکار‌های انتخابات در جمهوری اسلامی ایران تایید صلاحیت می‌شود می‌تواند در ادامه مسیر فعالیت‌های سیاسی اش مفید و موثر باشد. این متخصص کمپین‌های انتخاباتی این انتخابات و تایید صلاحیت قاضی زاده هاشمی را برای او مبدایی برای فعالیت‌های سیاسی اش برای ۴ یا ۸ سال آینده نیز عنوان کرد.

برندسازی نکته دیگری بود که بابایی به آن اشاره داشت. او به سراغ این بحث رفت که وقتی کاندیدایی آگاه است که به دلایل مختلف برنده انتخابات نخواهد بود می‌تواند اهداف دیگری را دنبال کند و اصلی‌ترین آن برندسازی است. در مرحله اول مردم می‌توانند برند فرد مورد نظر را بشناسند. براساس گفته‌های بابایی، قاضی زاده هاشمی توانست در این انتخابات با استفاده از برنامه‌های تلویزیونی و مناظره‌ها خود را در سطح ملی معرفی کند و مردم نیز او را به خوبی بشناسند.


بیشتر بخوانید: عبدالناصر همتی، زیر سایه سنگین روحانی


مرحله دومی که بابایی در فرآیند برندسازی به آن اشاره می‌کند تولید معنا توسط کاندیدا است. قاضی زاده هاشمی در این انتخابات توانست خود را به عنوان یک فرد جوان که طرح و برنامه‌هایی دارد و وارد زد و خورد‌های سایر کاندیدا‌ها نمی‌شود و رفتار متین و منطقی دارد برند خود را توسعه دهد.

بابایی، قاضی زاده هاشمی را در ایجاد همدلی و ارتباط دوستانه با مخاطبان و افکارعمومی نیز مثبت ارزیابی می‌کند تا حدی که او می‌تواند در دولت یا دولت‌های اصولگرای بعدی نیز در سمت‌های اجرایی رده بالا فعالیت کند و کمتر کسی از اصولگرایان معترض این اتفاق خواهند بود.

رسول بابایی آرایش و سازمان جدیدی برای اصولگرایان در فردای انتخابات متصور است که یکی از چهره‌های تاثیرگذار در این سامان سیاسی جدید امیرحسین قاضی زاده هاشمی است. چهره‌ای که به احتمال زیاد می‌تواند در افول سیاسی چهره‌های دیگر در اردوگاه اصولگرایی نقش بسزایی ایفا کند.

بابایی بار دیگر نکته‌ای که در برنامه‌های قبلی هم به آن اشاره شده بود را تکرار کرد و آن نکته این است که برخی این تصور غلط را دارند که، چون یک کاندیدا عملکرد خوبی در مناظره‌های انتخاباتی داشت پس فرد مناسبی برای ریاست جمهوری است و می‌تواند رئیس جمهور هم بشود. او این توصیه را داشت که نظرسنجی‌ها و نگاه کلی به فضای انتخابات می‌تواند این توهم را تا حد زیادی از بین ببرد.

از ستاد‌ها و رسانه‌های جریان اصولگرایی برخی این نکته را مطرح کردند که، چون قاضی زاده هاشمی در مناظره‌ها تصویر خوب و با برنامه‌ای ارائه کرد پس امکان ریاست جمهوری او نیز بالا است. این نکته‌ای است که بابایی به شدت با آن مخالف است و به جای مناظره بر فضای کلی سیاسی و نظرسنجی‌ها و میزان مشارکت و اقبال عمومی از کاندیدا‌ها تاکید دارد.


بیشتر بخوانید: رئیسی هم می‌آید، هم رئیس‌جمهور می‌شود


بابایی درباره مستند‌های تبلیغاتی امیرحسین قاضی زاده هاشمی هم این نکته را مطرح کرد که هرچند باعث بیشتر شناخته شدن او شد، ولی سویه این شناخت نیز بسیار مهم است. بازیگری کردن برای یک کاندیدای ریاست جمهوری یا تکان دادن سفره به روی فرش می‌تواند تاثیر منفی روی مخاطب بگذارد. بابایی در این باره می‌گوید: «به قول انگلیسی‌ها جزئیات خدا است. جزئیات خیلی مهم است. در کمپین توجه به جزئی‌ترین مسائل مانند نوع لباس پوشیدن و خندیدن و رفتار کردن بسیار مهم است».

آخرین نکته‌ای که بابایی درباره قاضی زاده هاشمی به آن اشاره می‌کند این است که با اینکه او خود را با طرح و برنامه نشان می‌دهد، ولی این تلقی را ایجاد نمی‌کند که اقتدار لازم را برای اجرایی کردن این برنامه‌ها دارد. قاضی زاده هاشمی از حذف کنکور و سربازی و اصلاح بورس و تغییر ساختار حکمرانی صحبت می‌کند، ولی تلقی عمومی و باور مردم درباره اینکه او توان و اقتدار لازم برای پیش برد این وعده‌ها را دارد ایجاد نمی‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی